Stardust: The Work and Life of Jeweler Extraordinaire Frédéric Zaavy menampilkan Fotografi Mengagumkan oleh John Bigelow Taylor dan Dianne Dubler


  • Konsep, fotografi dan penerbitan oleh John Bigelow Taylor dan Dianne Dubler (Kubaba Bespoke Books). Taylor dan Dubler telah menghasilkan fotografi untuk lebih daripada 300 buku yang berfokus pada karya seni, seni bina, barang kemas dan barang purba.
  • Teks oleh penulis falsafah Perancis Gilles Hertzog
  • Diterbitkan oleh Officina Libraria, Milan

NEW YORK, Feb. 10, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Monograf pertama yang didedikasikan kepada artis pembuat barang kemas Perancis Frédéric Zaavy, yang menampilkan imej mengagumkan daripada John Bigelow Taylor dan Dianne Dubler telah dilancarkan pada bulan Januari 2021. Stardust: The Work and Life of Jeweler Extraordinaire Frédéric Zaavy menampilkan potret seorang artis yang telah berusaha untuk melukiskan kecantikan alam semesta dalam batu permata. Zaavy telah menganggap dirinya pewaris legasi Jean-Baptiste Tavernier, peniaga batu permata untuk Louis XIV, dan telah dipilih sebagai pembuat barang kemas untuk kebangkitan abad ke-21 Fabrergé. Diilhamkan melalui alam semula jadi, fizik kuantum, falsafah, muzik dan sastera, kederiaan puitis beliau memperlihatkan beliau mencipta hasil karya berani yang rumit dengan ratusan atau ribuan pertama kecil yang disatukan seperti objets d’art pointillisme.

Jurugambar John Bigelow Taylor dan Dianne Dubler, yang karyanya telah ditampilkan dalam lebih daripada 300 buku yang berfokus pada hasil karya seni, seni bina, barang kemas dan barang purba, telah mencipta penceritaan visual yang mempesona untuk monograf tersebut. Menampilkan teks oleh penulis Perancis yang terkenal, Gilles Hertzog, Stardust memperkenalkan kesenian indah dan nasib yang berubah-ubah seorang pakar pembuat barang kemas yang meninggal dunia terlalu awal. Buku ini mengumpulkan kisah tentang Zaavy daripada rakan terapatnya, secara peribadi dan profesional, tanpa mengecualikan detik paling gelap dalam kerjaya beliau yang penuh pengembaraan dan mengunyah detik-detik paling gelap yang penuh dengan pengembaraan dan tidak menentu. Penceritaan visual Taylor dan Dubler memerihalkan hasil kerja Zaavy, menyulamkan imej inspirasi kreatifnya, persekitaran atelier dan domestik antara imej yang merupakan hasil daripada proses fotografik yang cermat dan teliti untuk mengabadikan ciptaan pembuat barang kemas.

KENANGAN ZAAVY

John Bigelow Taylor dan Dianne Dubler, jurugambar dan rakan Zaavy, telah berkata: “Stardust is the origin of all matter in the universe, including the diamonds Frédéric 'painted' with and loved so much. He was fascinated that, in addition to their beauty, diamonds resonated deep time. However, he was undaunted by time and space, which he deemed to be inconsequential. He thought of time in eons and knew his moment here would never be enough. Months before he died, he said to us, 'I am already dead,' but then carried on as if he would live forever! He often acknowledged that he had been here before and would someday return.” – daripada ‘Epilogue’, Stardust, halaman 205.

Floréal Ercilla, ketua pembuat barang kemas di atelier Perancis Zaavy: “Nowhere else had I ever had the same freedom, and I learned things that had never been done before—by me or anybody else. The further he went, the further he let us go, too [...] We were four jewelers, a wax-model maker and four setters. We made unique pieces, crazy fantasies, ultra-complicated pieces that required hundreds of hours of work or even more. That didn’t exist in any workshop anywhere in the world. Zaavy was a pure dreamer; trade didn’t count. We made a cuff bracelet called Les Nymphéas (water lilies), inspired by Monet. All of the stones were six-tenths, which is very small, but because of the play of color and light you had the impression that they were three millimeters. That’s a feat; that takes genius.” – daripada ‘The Five Musketeers’, Stardust, halaman 31.

BIOGRAFI

Frédéric Zaavy (dilahirkan tahun 1964, Paris) merupakan generasi ketiga keluarga pedagang berlian. Selepas pendidikan Perancis klasik yang beliau pelajari di beberapa sekolah seni termasuk École des Arts Appliqués dan École des Beaux Arts, beliau memutuskan untuk tidak menyertai perniagaan keluarga dan sebaliknya, pada umur 20 tahun, mula mengembara dunia. Masa yang diluangkan di Afrika Timur, Asia Tenggara, New York, Tel Aviv, Antwerp dan Bangkok memperlihatkan Zaavy mempelajari dan membangunkan perdagangannya dalam batu permata dan berlian yang berharga.

Pada tahun 1994, beliau mula menghasilkan barang kemas yang lain daripada yang lain, bekerjasama dengan rakan kongsi beliau, Lisa Chen yang mengasaskan Daring Enterprise Co. bersama-sama beliau. Pada tahun 2000, beliau telah atelier pertamanya dan pada tahun berikutnya mentakrifkan standard baharu pertukangan dalam dunia pembuatan barang kemas. Susulan pameran hasil karya beliau pada tahun 2007 di Phillips de Pury & Company di New York, pada tahun 2008, beliau menjadi pembuat barang kemas eksklusif untuk firma mewah Fabergé yang membolehkan beliau membuka atelier yang lebih besar berhampiran Place Vendôme. Terdapat 100 keping barang kemas dalam koleksi pelancaran semula jenama ini, yang selepas itu Zaavy terus menumpukan usaha dalam hasil karya beliau sendiri. Pada tahun 2010, beliau akan ditewaskan penyakit kanser, beliau mula bekerja secara aktif dengan John Bigelow Taylor dan Dianne Dubler untuk menghasilkan Stardust.

John Bigelow Taylor dan Dianne Dubler ialah jurugambar alam benda yang berpangkalan di New York yang mengkhusus dalam barang kemas, seni bina, hasil seni dan barang purba. Bekerja dengan pengumpul, muzium dan penerbit terkemuka dunia, mereka telah menghasilkan fotografi untuk lebih daripada 300 buku, seperti Madeleine Albright: Read My Pins: Stories From a Diplomat's Jewel Box (2009); Elizabeth Taylor: My Love Affair with Jewelry (2003); Inspired Jewelry: From the Collection of The Museum of Arts and DesignFaking It oleh Kenneth J. Lane, Judith Leiber: The Artful Handbag, The Splendor of Ethnic Jewelry dan A Token of Elegance: Cigarette Holders in Vogue. Buat masa ini, sebagai Kubaba Bespoke Books, mereka mengeluarkan buku edisi terhad tentang estet dan koleksi untuk klien persendirian di seluruh dunia.

Gilles Hertzog ialah seorang penulis, penerbit, dan aktivis hak asasi manusia Perancis yang telah bekerja bersama ahli falsafah Bernard-Henri Lévy selama empat puluh tahun. Beliau ialah pengarangLe Dernier Vénetien, Le Séjour des Dieux, Les Brigades de La Mer, dan editor ulasan sastera Perancis La Régle du Jeu.

Stardust: The Work and Life of Jeweler Extraordinaire Frédéric Zaavy
Teks oleh Gilles Hertzog
Fotografi dan Penerbitan oleh John Bigelow Taylor dan Dianne Dubler (Kubaba Bespoke Books)
Bahasa: Inggeris dan Cina Ringkas
Diterbitkan oleh Officina Libraria, Milan
Halaman: 240
Pelancaran: Januari 2021

Maklumat Hubungan Akhbar
Jonathan Marder + Company
Eve Hodgkinson
eve.hodgkinson@gsmltd.net

Foto yang disertakan dengan pengumuman ini tersedia di
https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/f7e57dfe-7926-4477-85bf-164d779c1ce5

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/b5b24b47-2bb5-46bf-b725-fe23aa14e5bc