IFG Menamatkan Kes Pelanggaran IP dengan Berjaya di Afrika Selatan


BAKERSFIELD, Calif., Feb. 10, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- INTERNATIONAL FRUIT GENETICS LLC (IFG) Selepas beberapa tahun tuntutan mahkamah yang kadangkala sengit, IFG akhirnya telah sampai ke penghujung prosiding pelanggaran yang dibuat untuk melindungi jenis anggur proprietari di Cape Barat, Afrika Selatan.

Pada tahun 2010, IFG telah menyimpulkan satu set pelesenan, penanaman dan perjanjian pemasaran dengan penanam anggur di Paarl, Afrika Selatan dan juga entiti pertanian berkaitan yang lain. Dalam terma perjanjian, penanam telah dilesenkan untuk menanam, dan memasarkan beberapa jenis anggur IFG di Afrika Selatan, yang telah berjaya dilakukan selama beberapa tahun. Namun, semasa pemeriksaan, IFG menentukan bahawa penanam ini telah membiak beberapa jenis secara tidak sah melebihi had lesen yang diberikan dan menanam dan membiak jenis IFG sebelum perlindungan untuk jenis tersebut diberikan di Afrika Selatan. Setelah penyiasatan lanjut, IFG menentukan bahawa penanam telah mencuri tunas jenis daripada salah satu ladang anggur pengasas IFG di California semasa berkunjung ke situ dan telah memindahkannya ke Afrika Selatan, di situ jenis anggur ini dicantum, dibiak, dan ditanam secara komersial.

Disebabkan tindakan yang menyalahi undang-undang penanam ini, IFG telah membatalkan semua perjanjiannya dengan pelesen ini dan meminta penanam berhenti menggunakan semua bahan tumbuhan proprietari IFG dan memusnahkan semua bahan tumbuhan proprietari IFG dengan memotong semua pokok anggur di bawah penyatuan cantuman. Malangnya, penanam enggan berbuat demikian, lantas memaksa IFG mengambil langkah yang lebih drastik, termasuk pembekuan akaun bank dan penghinaan prosiding mahkamah kerana gagal mematuhi perintah mahkamah.

Akhirnya, apabila penanam jelas bahawa IFG telah mengambil langkah-langkah yang diperlukan untuk melindungi harta intelektual mereka, penanam bersetuju dan patuh dengan memotong pokok anggur di bawah penyatuan cantuman pada semua jenis IFG.

Kes ini menandakan kejayaan yang menakjubkan bagi IFG dan bagi semua pemilik hak pembiak tanaman, yang merupakan bentuk harta intelektual yang amat bernilai. Menghormati hak ini membolehkan pembiak di seluruh dunia untuk membuat pelaburan berterusan, memastikan industri anggur mempunyai masa depan yang cerah.

“Ini merupakan proses yang panjang dan kami gembira kini kes ini telah tiba ke penghujungnya, tetapi kami tiada sesalan,” kata Andy Higgins, CEO IFG. “Hak harta intelektual kami adalah teras perniagaan kami dan kami perlu melindungi hak tersebut. Kami tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan yang serupa di bahagian lain dunia jika terdapat keperluan untuk berbuat demikian.”

Untuk maklumat lanjut, lawati www.ifg.world

Orang Hubungan Media:

Olivia Riley
Bastion Elevate
949-522-0549
olivia@bastionelevate.com