LEHDISTÖTIEDOTE: Yhdysvaltain patentti- ja tavaramerkkivirasto on myöntänyt SSH Communications Security Oyj:lle uuden PrivX®-teknologiaa koskevan patentin

Helsinki – 17.03.2021 – Yhdysvaltain patentti- ja tavaramerkkivirasto (USPTO) on myöntänyt SSH:lle patentin numero US10951421, joka kattaa lyhytaikaisten sertifikaattien avulla luotujen salasanattomien yhteyksien monitoroinnin.

Keksintö mahdollistaa turvallisten tilapäisten sertifikaattien avulla luotojen PrivX-yhteyksien monitoroinnin. Tämän ansiosta yrityksen voivat valvoa PrivX-käyttäjien pääsyä tietoihin ja heidän toimintaansa, mikä auttaa väärinkäytösten ennaltaehkäisyssä, tuottaa selkeän jäljitysketjun ja varmistaa turvallisen pääsyn kriittisiin järjestelmiin, sovelluksiin ja tietoihin.

Yhteyksien ja käyttäjien toiminnan valvonta on erityisen tärkeää vahvasti säädellyillä toimialoilla kuten finanssi- ja vakuutusalalla sekä sovelluksissa, jossa käytetetään erityisen tärkeää tietoa. Patentoitu keksintö mahdollistaa erittäin turvallisen salasanattoman pääsyn ja salattujen yhteyksien monitoroinnin yhdistämisen tavalla, joka ei ole ollut aikaisemmin mahdollinen.

“Olemme tyytyväisiä siitä, että USPTO on jälleen tunnistanut PrivX-teknologian ainutlaatuisuuden ja myöntänyt meille tämän patentin”, sanoo SSH.COM:in toimitusjohtaja Teemu Tunkelo. “Patentti vahvistaa PrivX:n differen­tiaatiota kilpaileviin tuotteisiin verrattuma ja antaa SSH:lle kestävää kilpailuetua uuden sukupolven PAM (Privileged Access Managment) -markkinoilla. Patentoitu keksintö on erityisen tärkeä vahvasti säädellyillä ja turvallisuuskriittisillä toimialoilla, jotka ovat avainmarkkinoitamme.”

SSH.COM:illa on kattava salkku patentteja ja patenttihakemuksia, joka kattaa kaikki yrityksen avaintuotteet ja kasvattaa omistaja-arvoa varmistamalla SSH:lle toiminnanvapauden (freedom to operate) sekä differoi tuotteita markkinoilla.

Lisätietoja:
Jussi Mononen
SSH.COM
jussi.mononen@ssh.com

SSH Communications Security
SSH.COM auttaa yrityksiä hallitsemaan ja turvaamaan digitaalista ydintään – kriittistä dataa, sovelluksia ja palveluita. Yli 3000 asiakkaamme joukossa on 40% Fortune 500 -yrityksistä, monet maailman johtavista rahoi­tusalojen yrityksistä ja johtavia yrityksiä monilta muilta toimi­aloilta. Autamme asiakkaitamme menes­tymään pilviaikakaudella tarjoamalla kitkattomia pääsynhallintaratkaisuja, jotka minimoivat pääsyoikeuksiin liittyvät riskit. SSH.COM myy sovelluksiaan maailmanlaajuisesti verkossa, toimipisteiden kautta sekä kattavan myynti­partneri­verkoston avulla. Yhtiön osakkeet (SSH1V) on listattu Helsingin pörssissä. Lisätietoja meistä löydät Internet-osoitteestamme www.ssh.com.