IGANGSÆTTELSE AF AKTIETILBAGEKØB PÅ OP TIL DKK 300 MIO.

SELSKABSMEDDELELSE nr. 04 - 9. februar 2023

MÅ IKKE UDLEVERES, OFFENTLIGGØRES ELLER DISTRIBUERES, HVERKEN HELT ELLER DELVIST, DIREKTE ELLER INDIREKTE, I USA, AUSTRALIEN, CANADA, JAPAN, SYDAFRIKA ELLER NOGEN ANDEN JURISDIKTION, HVOR DETTE VILLE VÆRE ULOVLIGT.

• Auktionsbaseret aktietilbagekøb på op til DKK 300 mio. med en tilbudsperiode, der udløber 21. februar 2023

På baggrund af selskabets solide finansielle position og udsigter foreslår bestyrelsen udlodning af i alt DKK 586 mio. til aktionærerne, en stigning på 27% i forhold til 2021, som oplyst i regnskabsmeddelelsen for 4. kvartal 2022.

Udlodningen består af et foreslået ordinært udbytte på DKK 286 mio., svarende til DKK 5,00 pr. aktie, og et aktietilbagekøb af DKK 300 mio.

Aktietilbagekøbet er struktureret som en auktionsproces, der giver aktionærerne mulighed for at sælge aktier til DFDS for et samlet beløb på op til DKK 300 mio.

Tilbudsperioden forventes at løbe fra 10. februar 2023 i forlængelse af offentliggørelse af vilkår og betingelser for aktietilbagekøbet. Tilbudsperioden løber indtil 21. februar 2023 kl. 16.00. Bestyrelsen forventer at foreslå, at de ved tilbagekøbet købte aktier annulleres ved en kapitalnedsættelse.

Yderligere information om aktietilbagekøbet samt de detaljerede vilkår og betingelser offentliggøres 10. februar 2023.

DISCLAIMER
Denne meddelelse og informationen indeholdt heri er ikke tiltænkt udlevering og må ikke distribueres eller videresendes hverken direkte eller indirekte (helt eller delvist) i eller til USA, Canada, Japan, Australien, New Zealand eller Sydafrika eller enhver anden jurisdiktion, hvor dette ville være ulovligt. Tilbagekøbstilbuddet, som omtalt heri, er ikke og vil ikke blive fremsat over for personer, der er fysisk til stede eller bosat i enhver sådan jurisdiktion.

Denne meddelelse udgør ikke og er ikke en del af et tilbud eller en anmodning om at sælge eller købe aktier i DFDS A/S. Tilbagekøbstilbuddet, som omtalt heri, vil alene blive fremsat på de vilkår og betingelser, der er angivet i tilbudsdokumentet, som kan downloades www.dfds.com/en/about/investors/share-buyback-2023 fra den 10. februar 2023.

AKTIONÆRER I DFDS A/S OPFORDRES TIL AT LÆSE TILBUDSDOKUMENTET GRUNDIGT, DA DET INDEHOLDER VIGTIG INFORMATION OM AKTIETILBAGEKØBET.

Torben Carlsen, CEO +45 33 42 32 01

Karina Deacon, CFO +45 33 42 33 42

Søren Brøndholt Nielsen, IR +45 33 42 33 59

Om DFDS

DFDS leverer færge- og transport services i og omkring Europa og har en årlig omsætning på omkring DKK 27 mia.

For over 10.000 fragtkunder leverer vi høj pålidelighed via vores færge- og havneterminal services samt vores transport- og logistikløsninger.

For millioner af passagerer tilbyder vi sikker transport på korte færgeruter og ruter med overnatning.

Vi har 11.500 medarbejdere fordelt på skibe, terminaler, logistikcentre og kontorer i mere end 20 lande. DFDS blev grundlagt i 1866, har hovedkontor i København og er noteret på Nasdaq Copenhagen.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act.

Vedhæftet fil

DFDS_NR_04_09_02_2023_SBB_LANCERING