Placeringsforeningen Nykredit Invest – årsrapport for 2022

Foreningens bestyrelse har i dag behandlet og godkendt årsrapporten for 2022.

De finansielle markeder udviklede sig negativt i 2022, hvor såvel aktier som obligationer oplevede væsentlige kursfald. Afkastmæssigt blev 2022 derfor et utilfredsstillende år for foreningen. Foreningens tre afdelinger leverede negative afkast, der var lavere end ledelsens forventning primo året. En højere end ventet inflation var årsag til denne udvikling i 2022.

Afdeling Danske Fokusaktier gav et afkast på -9,9% i 2022. Dette afkast var væsentligt lavere end ledelsens forventning primo året, men noget højere afdelingens benchmark. Foreningens afdelinger Kredit Fokus KL og Kredit Fokus Akk. KL gav et afkast på henholdsvis -8,9% og -9,0%, hvilket ikke opfyldte målsætningen om et positivt afkast og var væsentligt lavere end ledelsens forventning primo 2022. Afkastene findes mindre tilfredsstillende, men acceptable markedsudviklingen taget i betragtning.

Foreningens ledelse forventer begrænset afkast i foreningens afdelinger i 2023. Væsentlige afkastudsving over året må forventes i foreningens afdelinger, og negative afkast kan ikke udelukkes.

Henvendelser vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Tage Fabrin-Brasted, tlf. 44 55 91 60.

Placeringsforeningen Nykredit Invest

Tage Fabrin-Brasted
Direktør

FB_Plac_Nykredit_Invest_aarsrapport_2022_24_02_2023 Aarsrap_2022_Plac_Nykredit_Invest