Bufab Group: Bufab publicerar Års- och hållbarhetsredovisning för 2022

PRESSMEDDELANDE, Värnamo 30 mars 2023

Bufabs års- och hållbarhetsredovisning för 2022 finns nu tillgänglig på koncernens hemsida www.bufabgroup.com.

Räkenskapsåret avser perioden 1 januari - 31 december 2022.

För ytterligare information, var vänlig kontakta:

Marcus Söderberg, CFO, Bufab Group, Tel: 0370-69 69 60

Denna information är sådan information som Bufab AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den
30 mars 2023 kl 14.00 CET.

Om Bufab

Bufab AB (publ), org nr 556685-6240, är ett handelsföretag som erbjuder sina kunder en helhetslösning som Supply Chain Partner för inköp, kvalitetssäkring och logistik av C-Parts (skruvar, muttrar etc). Bufabs kunderbjudande Global Parts Productivity™ syftar till att förbättra produktiviteten i kundernas värdekedja för C-Parts.

Bufab startades 1977 i Småland och är idag ett internationellt bolag med verksamhet i 28 länder. Huvudkontoret ligger i Värnamo och Bufab har cirka 1 800 anställda. Bufabs omsättning uppgick de senaste 12 månaderna till 8,4 miljarder SEK och rörelsemarginalen till 11,7 procent. Bufab-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm under kortnamnet ”BUFAB”. För mer information se www.bufabgroup.com.

bufa-2022-12-31-sv Bufab Års- och hållbarhetsredovisning 2022