Bufab Group: Bufab utser Frederick Neely till tillförordnad CFO efter Marcus Söderberg

PRESSMEDDELANDE, Värnamo 3 april 2023

Som tidigare meddelats lämnar Marcus Söderberg sin tjänst som CFO i Bufab. Till tillförordnad CFO från och med 1 maj 2023 har utsetts Frederick Neely. Frederick har arbetat i bolaget sedan 2019 som gruppcontroller och kommer under tillförordnandet att ingå i Bufabs koncernledning. Arbetet med att rekrytera en ny CFO efter Marcus Söderberg pågår och beräknas vara slutfört under det andra kvartalet 2023.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Erik Lundén, VD & koncernchef, Bufab Group, telefon: +46 370 69 69 00.

Om Bufab
Bufab AB (publ), org nr 556685-6240, är ett handelsföretag som erbjuder sina kunder en helhetslösning som Supply Chain Partner för inköp, kvalitetssäkring och logistik av C-Parts (skruvar, muttrar etc). Bufabs kunderbjudande Global Parts ProductivityTM syftar till att förbättra produktiviteten i kundernas värdekedja för C-Parts.

Bufab startades 1977 i Småland och är idag ett internationellt bolag med verksamhet i 28 länder. Huvudkontoret ligger i Värnamo och Bufab har cirka 1 800 anställda. Bufabs omsättning uppgick de senaste 12 månaderna till 8,4 miljarder SEK och rörelsemarginalen till 11,7 procent. Bufab-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm under kortnamnet ”BUFAB”. För mer information www.bufab.com.

230403-Bufab-TfCFO-FrederickNeely