Uusi omistaja jatkaa Sievi Capitalin kohdeyhtiön Nordic Rescue Groupin pelastusnosturiliiketoimintaa

Sievi Capital Oyj
Lehdistötiedote 4.4.2023 klo 11.00

Nordic Rescue Groupin (”NRG”) joulukuussa 2022 konkurssiin asetetun tytäryhtiön Vema Lift Oy:n liiketoiminta on myyty uudelle omistajalle, joka jatkaa pelastusnostureiden liiketoimintaa.

”Pelastusnostureiden valmistus jatkuu Kaarinassa nykyisissä toimitiloissa ja tarjoaa siten henkilöstölle, alihankkijoille ja muille yhteistyökumppaneille jatkuvuutta alueella. Liiketoiminta jatkuu uudessa perustettavassa yhtiössä, joka toimii nimellä Vema Lift Oy”, toteaa NRG:n toimitusjohtaja Esa Peltola.

NRG:n pelastusnosturiliiketoiminta asetettiin konkurssiin joulukuussa 2022 pitkittyneiden talousvaikeuksien jälkeen. NRG on konkurssipesän suurin velkoja. Pelastusnostureiden valmistuksesta luopumisella ei ole vaikutusta NRG:n muiden tytäryhtiöiden, Saurus Oy:n ja Sala Brand AB:n, liiketoimintaan. Sievi Capital omistaa 68,1 % Nordic Rescue Groupista.

SIEVI CAPITAL OYJ

LISÄTIETOJA:
toimitusjohtaja Ville Nikulainen, puh. 0400 459 343

JAKELU:
keskeiset tiedotusvälineet
www.sievicapital.fi

Sievi Capital on suomalaisten yrittäjien kumppani. Olemme muutosmatkalla pääomasijoitusyhtiöstä kohti monialakonsernia. Keskipitkän aikavälin tavoitteenamme on muuttua kohdeyhtiömme KH-Koneet Groupin liiketoiminnan ympärille rakentuvaksi teolliseksi konserniksi. Sievi Capitalin osake on listattu Helsingin pörssiin.