Sdiptech AB (publ) - Susanna Zethelius ny CFO

9 november 2023, 16:15

Susanna Zethelius ny CFO i Sdiptech AB (publ)

Susanna Zethelius ny CFO i Sdiptech från och med maj 2024

Susanna Zethelius tillträder som ny CFO i Sdiptech AB och kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp. Susanna tillträder sin befattning i maj 2024 och efterträder nuvarande CFO Bengt Lejdström som tillträder som VD och koncernchef för bolaget vid årsskiftet, som tidigare meddelats.

Susanna Zethelius kommer närmast från rollen som CFO på börsnoterade Pricer. Dessförinnan hade hon ett flertal ledande roller, inklusive CFO, för Clear Channel i Skandinavien. Hon har också erfarenhet från managementkonsulting och bank. Susanna har en MSc in Finance från Handelshögskolan i Stockholm.

"Sdiptech är ett spännande bolag med ett tydligt fokus och som är på en intressant tillväxtresa. Jag känner ett starkt engagemang för det nya ansvaret och jag ser fram emot att vara delaktig och bidra med min erfarenhet till bolagets fortsatta utveckling", säger Susanna Zethelius.

Bengt Lejdström, CFO och tillträdande VD för Sdiptech: "Vi är mycket glada över att välkomna Susanna till Sdiptech. Med sin erfarenhet och kompetens från börsen, internationella koncerner och krävande roller inom det finansiella området, är vi övertygande om att Susanna kommer att tillföra mycket till vår framtida utveckling".

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Bengt Lejdström, CFO, +46 702 74 22 00, bengt.lejdstrom@sdiptech.com

Sdiptechs stamaktie av serie B handlas på Nasdaq Stockholm under kortnamn SDIP B med ISIN-kod SE0003756758. Sdiptechs preferensaktier handlas under kortnamn SDIP PREF med ISIN-kod SE0006758348. Mer information finns på bolagets hemsida: www.sdiptech.se

Sdiptech är en teknikkoncern som förvärvar och utvecklar marknadsledande nischverksamheter som bidrar till att skapa mer hållbara, effektiva och säkra samhällen. Sdiptech omsätter ca 4 500 Mkr och har sitt säte i Stockholm.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 9 november 2023, kl 16:15.

Sdiptech_Ny CFO_231109