Aktian uusi toimitusjohtaja Aleksi Lehtonen aloittaa tehtävässään 1. kesäkuuta 2024

Aktia Pankki Oyj
7.2.2024 klo 11.00

Aleksi Lehtonen aloittaa Aktian toimitusjohtajana 1. kesäkuuta 2024.

”Olemme iloisia, että Aleksi Lehtonen aloittaa tehtävässään Aktian toimitusjohtajana kesäkuussa. Luonteellaan ja osaamisellaan Lehtonen vahvistaa strategiamme eteen tehtävää työtä, eli tavoitetta tehdä Aktiasta johtava varainhoitajapankki, jossa asiakkaat ja henkilöstö ovat keskiössä. Juha Hammarénin johdolla Aktia on jatkanut strategian mukaista kehitystään, ja Juha Hammarén ja Aleksi Lehtonen varmistavat yhdessä sujuvan siirtymän. Haluan jo tässä vaiheessa kiittää Juha Hammarénia koko hallituksen puolesta hänen merkittävästä panoksestaan ja sitoutumisestaan Aktiaan”, sanoo Aktian hallituksen puheenjohtaja Lasse Svens.

Aleksi Lehtonen nimitettiin Aktian toimitusjohtajaksi kesäkuussa 2023.

Aktia Pankki Oyj

Lisätietoja:

Lasse Svens, Aktian hallituksen puheenjohtaja, puh. 050 056 2945

Mia Smeds, Aktian viestintäjohtaja, puh. 044 546 0379, mia.smeds(a)aktia.fi

Aktia on suomalainen varainhoitaja, pankki ja henkivakuuttaja, joka on luonut vaurautta ja hyvinvointia sukupolvelta toiselle jo 200 vuoden ajan. Palvelemme asiakkaitamme digitaalisten kanavien kautta kaikkialla ja kasvokkain toimipisteissämme pääkaupunkiseudulla sekä Turun, Tampereen, Vaasan ja Oulun seuduilla. Palkitun varainhoitomme rahastoja myydään myös kansainvälisesti. Työllistämme noin 860 henkilöä eri puolella Suomea. Aktian hallinnoitavat asiakasvarat (AuM) 30.9.2023 olivat 13,3 miljardia euroa ja taseen arvo 11,9 miljardia euroa. Aktian osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (AKTIA). aktia.com.