Aktia utnämner Oscar Taimitarha till ny direktör för investerarrelationer

Aktia Bank Abp
16.2.2024 kl. 9.00

Aktia utnämner Oscar Taimitarha till ny direktör för investerarrelationer

Ekon. mag. Oscar Taimitarha har utnämnts till direktör för investerarrelationer på Aktia. Han tillträder sin nya post den 1.3.2024 och rapporterar till Outi Henriksson, Aktias ekonomi- och finansdirektör och medlem i ledningsgruppen.

Oscar har de senaste 20 åren arbetat på Aktia och har haft flera ledande roller, bland annat som bank- och regiondirektör.

”Jag är väldigt glad över att Oscar Taimitarha tar rollen som direktör för investerarrelationer på Aktia. Oscar har en djup kännedom om Aktias affärsområden, speciellt bankverksamheten, och har ett brett nätverk bland våra intressenter och jag är säker på att han kommer att lyfta Aktias dialog med investerarkåren till nästa nivå,” säger Outi Henriksson.

Mer information:

Outi Henriksson, Aktias ekonomidirektör, tfn 040 545 5810

Mia Smeds, Aktias kommunikationsdirektör, tfn 044 546 0379, mia.smeds(a)aktia.fi

Aktia är en finländsk kapitalförvaltare, bank och livförsäkrare som har skapat välstånd och välfärd generation efter generation redan under 200 års tid. Vi tillhandahåller våra kunder digitala tjänster i ett flertal kanaler och ger personlig service på våra verksamhetsställen i huvudstadsregionen samt i Åbo-, Tammerfors-, Vasa- och Uleåborgsregionerna. Vår belönade kapitalförvaltnings fonder säljs även internationellt. Vi sysselsätter ca 860 personer på olika håll i Finland. Aktias förvaltade kundtillgångar (AuM) uppgick 31.12.2023 till 13,7 miljarder euro och balansomslutningen till 12,0 miljarder euro. Aktias aktie noteras på Nasdaq Helsinki Oy (AKTIA). aktia.com.