Fingerprint Cards AB (publ) utser Fredrik Ramberg till Chief Product Officer

Fingerprint Cards AB (Fingerprints) meddelade idag att Fredrik Ramberg utsetts till ny Chief Product Officer (CPO) med tillträde omedelbart.

Adam Philpott, vd och koncernchef i Fingerprints, kommenterade: "Jag är mycket glad över att Fredrik har tackat ja till att ta sig an denna nyckelposition i vår ledningsgrupp när vi går vidare med genomförandet av vår transformationsplan. Med en rik teknisk bakgrund inom biometrisk teknik och produktutveckling är jag övertygad om att Fredriks kompetens och ledaregenskaper gör honom idealisk för att vägleda vår produktutvecklingsstrategi när vi fortsätter att diversifiera och utöka omfattningen av våra lösningar."

Sedan Fredrik Ramberg började på Fingerprints 2014 har han innehaft flera ledande befattningar, senast som Head of R&D för Payment och Access. Från 2019 till 2021 var han en del av ledningsgruppen som företagets senior VP för FoU. Han har bland annat varit Senior Manager för Customer Engineering System & Hardware Development samt Manager för ASIC System-integration och verifiering. Innan Fredrik började på Fingerprints hade han olika ingenjörsroller på SAAB, TSMC och Ericsson.

"Jag vill också passa på att tacka Ted Hansson, då han kommer att lämna bolaget. Ted har, förutom CPO, varit tillförordnad vd för Fingerprints samt Senior VP för Mobile och landschef för Fingerprint Cards Kina. Jag är mycket tacksam för Teds engagemang, hårda arbete och professionalism under den tid vi har arbetat tillsammans. Han har varit en värdefull medlem av teamet och jag önskar Ted all lycka i framtiden", säger Adam Philpott, vd och koncernchef i Fingerprints.

För information, vänligen kontakta:
Adam Philpott, vd och koncernchef

Investor Relations:
+46(0)10-172 00 10
investrel@fingerprints.com

Press:
+46(0)10-172 00 20
press@fingerprints.com

Om Fingerprints
Fingerprints är världens ledande biometriföretag. Vi tror på ett säkert och användarvänligt universum, där du är nyckeln till allt. Våra lösningar finns i miljontals elektroniska produkter och applikationer och används flera miljarder gånger varje dag. Vi erbjuder säker och bekväm identifiering och autentisering – with a human touch. För mer information besök vår webbplats, läs vår blogg och följ oss på Twitter. Fingerprints är noterat på Nasdaq Stockholm (FING B).

240429 - Ny CPO