Muutoksia Tornator Oyj:n johtoryhmässä

Imatra, Suomi - Pörssitiedote 13.2.2019 klo 12.00

Muutoksia Tornator Oyj:n johtoryhmässä

Metsäyhtiö Tornatorin kehityksestä ja digitalisaatiosta vastaavaksi kehitysjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi on 14.3.2019 alkaen nimitetty diplomi-insinööri Heikki Penttinen (41). Penttinen on aiemmin työskennellyt CGI:llä johtajana uudentyyppisiä virtuaali- ja mobiiliratkaisuja toimittavassa yksikössä. Ennen CGI:tä Penttinen toimi pitkään OlapCon Oy:n palveluksessa mm. toimitusjohtajana.

Tornatorin talous- ja rahoitusjohtajana sekä toimitusjohtajan sijaisena jatkaa Henrik Nieminen. Yhtiön Suomen, Viron ja Romanian operatiivisesta liiketoiminnasta, sisältäen myös kiinteistöliiketoiminnan, vastaa liiketoimintajohtaja Ari Karhapää. Henkilöstöhallinnosta sekä viestinnästä ja vastuullisuusasioista vastaavana johtajana jatkaa henkilöstöjohtaja Outi Nevalainen. Maankäyttöjohtaja Antero Luhtio jää omasta pyynnöstään pois yhtiön palveluksesta 31.3.2019.

”Digitaalisen metsätalouden uusien ratkaisujen kehittäminen ovat uuden strategiamme keskiössä ja Heikki Penttinen tulee täydentämään ja vauhdittamaan yritystämme näissä hankkeissa. Heikillä on hyvin erilainen osaamisprofiili, kuin mitä talossa on tähän mennessä ollut, joten hän tuo arvokkaan lisän johtoryhmäämme. Tässä yhteydessä haluan myös kiittää Antero Luhtiota hänen vahvasta panoksestaan yrityksen toiminnassa vuosien ajan ja toivottaa hänelle mitä parhainta menestystä tuleville vuosille.”, toteaa Tornator Oyj:n toimitusjohtaja Sixten Sunabacka.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Sixten Sunabacka, puh. 040 036 6148

Tornator on johtava kestävään metsätalouteen erikoistunut yhtiö Euroopassa. Se omistaa metsiä Suomen lisäksi Virossa ja Romaniassa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2018 noin 113 miljoona euroa ja taseen koko noin 1,6 miljardia euroa. Konserni työllistää suoraan noin 180 henkilöä. Kaikkiaan yhtiön metsät työllistävät suoraan omaa henkilökuntaa sekä yrittäjiä ja heidän työntekijöitään noin 1 000 henkilötyövuoden verran. Emoyhtiön omistajat ovat suomalaisia, pääosin institutionaalisia sijoittajia. Tornatorin missio on luoda kestävää hyvinvointia metsästä.