Xbrane Biopharma AB informs about presentations where the company participates on February 19

2019-02-15

Xbrane kommer under tisdagen 19 februari delta på två presentationer som även kommer att webbsändas live. Nedan framgår information om eventen och länkar till webbsändningarna som även kommer att finnas tillgängliga på bolagets webbsida efteråt.

Börsveckans småbolagsdag
Tid: 19 februari kl. 08.30-09.00
Plats: Operaterrassen, Karl XII:s torg, Stockholm
Småbolagsdagen är ett samarbete mellan Financial Hearings och Börsveckan.
Xbrane presenterar sin verksamhet och därefter följer en frågestund ledd av Lars Frick analytiker på Börsveckan.
Presentationen sker på svenska.
Ni anmäler er på www.financialhearings.com
Länk till livesändning: https://tv.streamfabriken.com/2019-02-19-xbrane-biopharma

Vator Securities Key Opinion Leader event
Tid: 19 februari kl. 15.00-16.00
Presentationen sker på engelska.
Vator Securities anordnar ett KOL-event med temat "Building a Successful Biosimilars Company". Key notespeakers är Manfred Weiler och Laszlo Bekesi från Syneos Health, experter inom Biosimilarer respektive Oftalmologi.
Länk till livesändning: https://youtu.be/XA0dCWOBfjI

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Martin Åmark, VD/IR
M: +46 (0) 763-093 777
E: martin.amark@xbrane.com

Susanna Helgesen, CFO
M: +46 (0) 708-278 636
E: susanna.helgesen@xbrane.com

Om Xbrane
Xbrane Biopharma AB är ett bioteknikbolag som utvecklar, tillverkar och producerar biosimilarer. Xbrane har en patenterad proteinproduktionsplattform för utveckling av biosimilarer och världsledande kompetens inom biosimilarer. Xbranes huvudkontor ligger i Solna strax utanför Stockholm och företaget har forsknings- och utvecklingsanläggningar i Sverige och i Italien. Xbrane är noterat på Nasdaq First North sedan den 3 februari 2016 under kortnamnet XBRANE. Avanza Bank AB är Xbranes Certified adviser (corp@avanza.se, +46 (0)8 409 421 20). För mer information besök gärna www.xbrane.com.

Xbrane informerar om presentationer där bolaget deltar den 19 feb