ALM Equity och Resona byggstartar 52 bostäder på Rinkebyterrassen

På Rinkebyterrassen byggstartar ALM Equity projektet Esplanaden. ALM Equitys dotterbolag ALM Småa Bostad (50%) kommer tillsammans med Resona (50%) att utveckla ett flerbostadshus bestående av 52 lägenheter.
Totalentreprenad utförs av dotterbolaget 2xA Entreprenad. De färdigställda bostäderna finansieras av Resona och förvaltas av ALM Equitys dotterbolag Svenska Nyttobostäder som succesivt kan nå en ägarandel på (50%).

Projektet utgör den femte, och näst sista etappen i ALM Equitys utveckling i Rinkeby. Totalt planerar ALM Equity att uppföra ca 380 bostäder i området fördelat på sex bostadshus. Kommunikationerna är mycket goda med endast 5 minuters promenad till Rinkeby tunnelbanestation samt närhet till det nyligen upprustade Rinkebystråket med service och handel.

”Efter fyra lyckade projekt på Rinkebyterrassen känns det väldigt roligt att vi nu påbörjar byggnationen av Esplanaden. Att vi kan byggstarta detta projekt, trots en svagare marknad, visar att det fortfarande finns en god efterfrågan för vår affärsidé, yteffektiva och genomtänkta bostäder i bra kommunikationslägen. Vi jobbar nu vidare med att komma igång med den sjätte och sista etappen på Rinkebyterrassen” säger Joakim Alm, VD, ALM Equity AB.

För mer information kontakta:

Joakim Alm, VD, tel 073- 396 97 27

Om ALM Equity: ALM Equity är ett fastighetsutvecklingsbolag (Real Estate Developer). Bolaget förvärvar, strukturerar, utvecklar, förvaltar, bygger och säljer projekt, framförallt bostäder. ALM Equitys aktie är listad på NASDAQ First North med kortnamnet ALM och preferensaktien med kortnamnet ALM PREF. Certified Adviser är Erik Penser Bank AB Tel.+46 8- 463 83 00, E-post:certifiedadviser@penser.se

Mer information om bolaget finns på www.almequity.se