Halvårsrapport 2021

Fondsbørsmeddelelse nr. 14/2021

Lei-kode 213800BGF1TQB5M6PH65
Halvårsrapport 2021 i hovedoverskrifter:

• Resultat før skat udgør 34,9 mio. kr. og efter skat 28,1 mio. kr.
  • Højt aktivitetsniveau på tværs af bankens forretningsområder og særligt realkreditformidling og investeringsaktivitet sikrer banken en høj basisdrift på 23,1 mio. kr. Basisdriften er på niveau med samme periode sidste år, hvor den udgjorde 23,5 mio. kr.
  • Nedskrivninger på udlån mv. udgør en tilbageførsel på 7,4 mio. kr. mod en udgift på 8,6 mio. kr. i samme periode sidste år. Tilbageførslen er et udtryk for, at bankens kunder generelt har klaret sig godt. Samtidig fastholder banken det ledelsesmæssige skøn på 15 mio. kr. til at imødegå fortsat økonomisk usikkerhed vedrørende eventuelle eftervirkninger af Covid-19.
  • Banken fastholder opjustering udmeldt 22. juni 2021 som er følgende:
    • Forventningerne til basisdriften for 2021 i intervallet 35 – 40 mio. kr.
    • Forventningerne til resultatet før skat for 2021 i intervallet 40 – 50 mio. kr.
  • Fortsat stigende indlån med en stigning på 5,4 % siden ultimo 2020 svarende til 164 mio. kr.
  • Udlånsvolumen er fortsat presset og falder med 31 mio. kr. svarende til 2,2 % siden ultimo 2020. Faldet kan overvejende henføres til reduktion af bankens erhvervseksponering grundet offentlige henstands- og låneordninger i forbindelse med Covid-19, indfriet byggefinansiering samt en tilbageholdenhed med træk på kreditter i det private segment.
  • Bankens portefølje af formidlede realkreditlån er øget med 408 mio. kr. svarende til en netto stigning på 6,0 %
  • Kapitalprocent på 22,2 (uden indregning af periodens resultat)
  • Kapitalmæssig overdækning på 181,0 mio. kr. svarende til 8,9 %-point

Vedhæftet fil