Møns Bank opjusterer forventningerne til resultatet for 2023

Selskabsmeddelelse nr. 10/2023

LEI-kode: 213800BGF1TQB5M6PH65

Møns Bank opjusterer forventningerne til resultatet for 2023

Møns Banks forventninger til årets resultat før skat opjusteres til intervallet 75-85 mio. kr.

For året som helhed forventes en basisdrift, der ligeledes opjusteres til intervallet 75-85 mio. kr.

Baggrunden for opjusteringen er fortsat bedre resultater og rammebetingelser end oprindeligt forventet, hvilket særligt dækker over det stigende renteniveau og fortsat god aktivitet i bankens forretning generelt.

Forventningerne blev oprindeligt offentliggjort i forbindelse med offentliggørelse af årsrapport for 2022. Resultat før skat var oprindeligt forventet i spændet mellem 47-57 mio. kr. og basisdrift 50-60 mio. kr.

Forventningerne er efterfølgende opjusteret d. 27. april 2023, hvor resultat før skat blev opjusteret til intervallet 55-65 mio. kr. og basisdrift til intervallet 60-70.

Forventningerne er senest opjusteret d. 28. juni 2023, hvor resultat før skat blev opjusteret til intervallet 70-80 mio. kr. og basisdrift til intervallet 65-75.

Forventningen til bankens resultat for 2023 er behæftet med en række usikkerhedsmomenter og resultatforventningen i bunden af intervallet er udtryk for en forventning om et vigende aktivitets- og indtjeningsniveau, og i toppen af intervallet er indregnet, at aktivitetsniveauet er uændret. Hertil kommer usikkerhed relateret til udviklingen i rentemarginal og til nedskrivninger på udlån og garantier, hvor banken i de udmeldte resultatforventninger har indregnet netto nedskrivninger for i alt 10 mio. kr.

Møns Bank har samtidig offentliggjort halvårsrapport for 2023 jf. selskabsmeddelelse nr. 9/2023 d. 24. august 2023, hvori samme information fremgår under afsnittet ”Forventningerne til årsresultatet”

Vedhæftet fil

Selskabsmeddelelse nr. 10 - 2023-08-24