Ilkka luopuu painopalveluista – PunaMusta ostaa I-print Oy:n painoliiketoiminnan

Ilkka Oyj                Sisäpiiritieto 29.12.2023, klo 10.30

ILKKA LUOPUU PAINOPALVELUISTA – PUNAMUSTA OSTAA I-PRINT OY:N PAINOLIIKETOIMINNAN

PunaMusta Media Oyj:n tytäryhtiö PunaMusta Oy on ostanut Ilkka-konserniin kuuluvan painopalveluihin erikoistuneen I-print Oy:n liiketoiminnan. Ilkka-konserni luopuu kaupan myötä painoliiketoiminnasta.

I-print Oy:n 24 työntekijää siirtyvät PunaMusta Oy:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Ilkka-konsernin painotoiminnan ulkoinen liikevaihto oli vuonna 2022 noin 3,4 miljoonaa euroa ja liiketappio oli noin 0,3 miljoonaa euroa. Kauppahinta on noin 0,5 miljoonaa euroa. Liiketoiminta siirtyy PunaMustalle 1.1.2024 alkaen. Ilkka tulee raportoimaan painotoiminnan tilinpäätöksessä 2023 lopetettuna toimintona. Liiketoimintakaupassa ei siirry olennaisia varoja ja velkoja eikä sillä arvioida olevan olennaista tulosvaikutusta.

Olemme uudistaneet strategian vuosille 2024 – 2026. Sen mukaisesti Ilkka hakee kasvua kahdesta pääliiketoiminta-alueesta, markkinointi ja teknologia -ekosysteemi (Markkinointi- ja teknologiapalvelut) sekä digitaalinen media (Mediapalvelut). Liiketoimintakaupan jälkeen painopalvelut eivät enää ole mukana tilikauden 2024 raportoitavissa segmenteissä.

ILKKA OYJ

Olli Pirhonen

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Olli Pirhonen, Ilkka Oyj, puh. 040 766 5418

www.ilkka.com

Ilkka lyhyesti
Informaatio yhdistää Ilkan asiakkaita, lukijoita ja liiketoimintoja. Konsernin yhtiöistä Liana Technologies Oy, Evermade Oy, MySome Oy, Myynninmaailma Oy ja somessa.com Oy Ab tuottavat markkinointi- ja teknologiapalveluita. I-Mediat Oy julkaisee maakuntalehti Ilkka-Pohjalaisen lisäksi kaupunki- ja paikallislehtiä. Konsernin palveluista vastaa noin 520 markkinoinnin, teknologian ja median osaajaa.