Gennemførelse af kapitalnedsættelse i Schouw & Co.

Som oplyst i selskabsmeddelelse nr. 21 blev det på Schouw & Co.s ordinære generalforsamling den 10. april 2024 besluttet at nedsætte selskabets aktiekapital fra nominelt DKK 255.000.000 til nominelt DKK 250.000.000 ved annullering af 500.000 stk. aktier a DKK 10 fra selskabets beholdning af egne aktier.

Offentliggørelsen af kapitalnedsættelsen har fundet sted i Erhvervsstyrelsens it-system den 17. april 2024. Fristen på fire uger, inden for hvilken selskabets kreditorer kan anmelde deres krav til selskabet, er udløbet. Selskabet har ikke modtaget nogen krav fra selskabets kreditorer, og endelig gennemførelse af kapitalnedsættelsen er den 17. maj 2024 registreret hos Erhvervsstyrelsen.

Efter kapitalnedsættelsen udgør aktiekapitalen i Schouw & Co. nominelt DKK 250.000.000 fordelt på 25.000.000 aktier a DKK 10, hvor hver aktie a DKK 10 giver én stemme.

I henhold til § 32 i lov om kapitalmarkeder oplyses det hermed, at selskabets samlede aktiekapital og samlede antal stemmerettigheder er opgjort til:

Nominel aktiekapital:             DKK 250.000.000
Antal stemmerettigheder:               25.000.000

idet det bemærkes, at der ikke kan udøves stemmeret på egne aktier.

Aktieselskabet Schouw & Co.

Jørgen Dencker Wisborg, bestyrelsesformand
Jens Bjerg Sørensen, adm. direktør, telefon +45 86 11 22 22