First Securities, SMN og Trondheim kommune

Trondheim kommune har i dag meddelt at First Securities i samarbeid med SpareBank 1 Midt-Norge engasjeres som ledende rådgiver i den finansielle og strategiske prosessen som følger av bystyrets mandat til formannskapet i Trondheim vedrørende utviklingen av Tronheim Energiverk (TEV) som et slagkraftig selskap i Midt-Norge.

- Prosessen rundt Trondheim kommunes søk av nye partnere for Trondheim Energiverk er en viktig sak for vår region, men også for oss i SpareBank 1 Midt-Norge er dette en spennende avtale, sier adm. direktør Finn Haugan.
- First Securities er et foretak i SpareBank 1-alliansen, så igjen ser vi at samarbeidsformen bærer frukter. Denne formen for samarbeid hvor vi trekker veksler på First Securities gir oss i Midt-Norge tilførsel av viktig kompetanse som gjør at vi kan gjennomføre denne type store oppgaver sammen med de største foretak i landsdelen.

Mer om avtalen
First Securities og SpareBank 1-Midt-Norge skal bistå kommunen i den videre prosessen. Dette arbeidet vil omfatte bl.a. verdivurdering og kartlegging av strategiske og finansielle muligheter for TEV samt tilrettelegging og aktivt søk mot potensielle interessenter. Videre vil First Securities og SpareBank 1-Midt-Norge tilrettelegge for en effektiv budrunde.