Subsea Support Kontrakt til ProSafe

Den ProSafe eide multi-service riggen MSV Regalia er tildelt en 165 dagers kontrakt for BP West of Shetland i 2001. Kontrakten omfatter subsea konstruksjons støtte, og ProSafe vil levere MSV Regalia inkludert maritimt mannskap og catering leveranser til Halliburton Subsea. Halliburton Subsea er kontraktspartner mot BP, og Halliburton Subsea vil utføre subsea konstruksjonsarbeide i henhold til en rammeavtale mellom de to selskapene som omfatter West of Shetland felt-utviklingen.

Forventet oppstart er i perioden 1 April til 1 Mai 2001. Total kontraktsverdi for ProSafe ASA er ca GBP 9 millioner inkludert mobilisering og demobilisering, men eksklusive catering og opsjoner.

Kontrakten er den andre som på kort tid er inngått mellom ProSafe og Halliburton under den samarbeidsavtalen som omfatter subsea support arbeide med bruk av MSV Regalia, og som ble inngått mellom selskapene tidligere i år.

For ProSafe er dette en bekreftelse på selskapets utvikling mot en strategi basert på å utvikle en fleksibel flåte av multi service rigger.

ProSafe ASA, som omfatter forretningsområdene Offshore Support Services, Offshore Drilling & Related Services og Other Business, er størst innen plattformboring på norsk sokkel og er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare service rigger.

ProSafe er notert på hovedlisten på Oslo Børs med ticker kode PRS.

Tananager, 2 november 2000