Telenor størst innen Forvaltingsnettsamarbeidet

Etter å ha vurdert 98 mulige leverandører, har Statskjøp i Statens forvaltningstjeneste inngått nye rammeavtaler med leverandører for perioden 1. desember 2000 - 30. november 2002 i de tre avtaleområdene: Nett- og verdiøkende tjenester, Telefoniprodukter og supplerende tjenester samt Dataprodukter og supplerende tjenester.

Telenor har fått det mest komplette produkt- og tjenesteområdet innen Forvaltningsnettsamarbeidet og har også i inneværende år inngått betydelige salgskontrakter gjennom en tilsvarende rammeavtale innen denne offentlige innkjøpsordningen.

- I løpet av årets ni første måneder har vi hatt en omsetning på nær en halv milliard kroner gjennom rammeavtalene med Forvaltningsnettsamarbeidet, sier Thor Halvorsen, adm. direktør for Telenor Business Solutions.

Forvaltningsnettsamarbeidets innkjøpsordning støtter og forenkler kjøpsprosessene på tele- og dataområdet for kommuner og offentlige virksomheter. Ordningen består av en samling rammeavtaler, inngått sentralt, med veiledninger og ferdige forslag til skjemaer for utfylling ved anskaffelse (kjøpsavtaler). I 1999 ble det omsatt for nesten to milliarder kroner på disse rammeavtalene.

Se også www.forvaltningsnett.dep.no

Telenor Business Solutions er en ledende systemintegrator innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT). Forretningsområdet har hovedansvaret for Telenors store og mellomstore kunder innen privat og offentlig sektor. Satsningsområdene er ASP (Application Service Provider), eBusiness og avanserte nettløsninger. Telenor Business Solutions består av selskapet Telenor Bedrift AS og tilhørende datterselskaper i Norge og Danmark.