Nokia Dow Jones Sustainability Group Indeksiin

Nokia on valittu yhtenä 236 yrityksestä Dow Jones Sustainability Group Indeksiin (DJSGI). Indeksiin pääsee kymmenen prosenttia alansa parhaista kestävään kehitykseen sitoutuneista yrityksistä. Valitut yritykset edustavat 61 teolisuuden alaa 27 maassa. Näiden yritysten yhteenlaskettu markkina-arvo on 5,5 biljoonaa USD (31.8.2000).

Nokia tiedostaa roolinsa teknologiaratkaisujen kehittäjänä sekä taloudellisen, ekologisen ja sosiaalisen kehityksen tukijana. Kestävään kehitykseen sitoutuminen on osa Nokian yrityskulttuuria ja arvoja. Nokia on allekirjoittanut Kansainvälisen kauppakamarin (ICC) Elinkeinoelämän peruskirjan vuonna 1991 ja sitoutunut siten kestävän kehityksen toteuttamiseen peruskirjassa määritellyllä tavalla. Ekotehokkuus yhdistettynä elinikaariajatteluun on tärkeä tekijä Nokian tuotteiden ja ratkaisujen kehittämisessä, tuottamisessa sekä markkinoinnissa.

"Pääseminen DJSGIin merkitsee yritykselle julkista tunnustusta siitä, että se on yksi teollisuuden alansa johtavista yrityksistä taloudellisissa, sosiaalisissa ja ympäristöasioissa. Sijoittajat ja muut tärkeät sidosryhmät, kuten asiakkaat ja työntekijät ovat kiinnostuneita yrityksen sitoutumisesta kestävään kehitykseeen. Osakkeen arvoa kasvatetaan pitkällä tähtäyksellä toisaalta hallitsemalla taloudellisiin, sosiaalisiin ja ympäristöasioihin liittyvät riskit ja toisaalta käyttämällä hyväksi niihin liittyvät mahdollisuudet," sanoo Dow Jones Indeksin johtaja David E. Moran.

Lisätietoja:
Outi Mikkonen