Amer-yhtymä osallistuu maailmanympäripurjehdukseen

Amer-yhtymä, jonka tunnetuimmat tuotemerkit ovat Wilson, Atomic ja Suunto, osallistuu Volvo Ocean Race -purjehduskilpailuun. Amer on asettanut tavoitteekseen tulla maailman johtavaksi urheiluvälineyhtiöksi. Tavoitteen saavuttamiseksi Amer on muiden kehitysohjelmiensa lisäksi valinnut työvälineekseen purjehduskilpailun, jonka avulla se pyrkii lisäämään yrityksen ja tuotemerkkien tunnettuutta sekä vahvistamaan yrityksen sisäistä yhteishenkeä.
Volvo Ocean Race tunnetaan yhtenä maailman arvostetuimmista ja vaativimmista avomeripurjehduskilpailuista. Kilpailua seurataan kaikissa maanosissa. Viimeksi käyty kisa 1997-1998 saavutti lähes 500 miljoonaa kotitaloutta noin 200 maassa ja sai yhteensä yli 700 tuntia TV-lähetysaikaa.

Amer toimii johtavana partnerina joukkueessa, joka varustaa kilpailuun kaksi venettä. Nautor, maailmankuulu purjeveneiden valmistaja, rakentaa kaksi erityisesti kilpailuun suunniteltua VO60-luokan purjevenettä. Nautor tunnetaan huippuluokan purje-veneistään, jotka ovat menestyneet hyvin myös kilpapurjehduksissa. Nautor, Amer ja muut partnerit muodostavat purjehtijoiden kanssa vahvan joukkueen, jolla on hyvät mahdollisuudet voittoon.

Veneiden miehistöt tullaan valitsemaan kansainvälisistä ja kokeneista purjehtijoista. Toisen kilpaveneen kippariksi on jo valittu uusiseelantilainen maailmanympäri-purjehtija Grant Dalton, joka on purjehtinut vastaavan kisan viidesti, kahdesti voittaen ja kolmesti sijoittuen toiseksi. Joukkueen neuvonantajaksi on valittu yhdysvaltalainen Paul Cayard, joka voitti kilpailun viime kerralla.

Kilpailu alkaa 23.9.2001 Southamptonista. Välisatamia kilpailujärjestyksessä ovat Kapkaupunki, Sydney, Auckland, Rio de Janeiro, Miami, Baltimore/Annapolis, La Rochelle, Göteborg. Kilpailu päättyy Kielissä, jonne veneet saapuvat 9.6.2002.

Lisätietoja:
yrityssuunnittelujohtaja Eero Alperi, puh. (09) 7257 8219