VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET, 18.4.2001

Incap Oyj:n 18.4.2001 pidetty varsinainen yhtiökokous vahvisti yhtiön tuloslaskelman ja taseen tilikaudelta 2000 sekä myönsi vastuuvapauden hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle. Osinkoa maksetaan 0,10 euroa osakkeelle. Yhtiökokous myönsi hallitukselle valtuudet osakepääoman korottamiseen sekä hyväksyi hallituksen ehdotuksen vuoden 2000 A- ja B- optio-oikeuksilla merkittävien osakkeiden merkintähintojen alentamisesta.

Hallituksen jäsenet ja tilintarkastaja

Yhtiön hallituksen jäseninä jatkavat toimitusjohtaja Matti Kaitera, rahoitusjohtaja Hannu Lipponen ja toimitusjohtaja Juhani Vesterinen. Uudeksi hallituksen jäseneksi valittiin toimitusjohtaja Jorma Terentjeff.

Yhtiön tilintarkastajaksi valittiin KHT-yhteisö KPMG Wideri Oy Ab, vastuullisena tarkastajana KHT Tapio Raappana.

Osingonmaksu

Yhtiökokous päätti maksaa osinkoa 0,10 euroa osinkoon oikeutetuille 3.510.110 osakkeelle. Osinko maksetaan osakkaalle, joka on osingonjaon täsmäytyspäivänä, maanantaina 23.4.2001 merkitty Suomen Arvopaperikeskus Oy:n ylläpitämään omistajaluetteloon. Osingot maksetaan 3.5.2001.

Yhtiöjärjestyksen 1 ja 10 §:ien muuttaminen

Yhtiökokous hyväksyi yhtiöjärjestyksen osittaismuutoksen, joka koski 1 ja 10 §:iä.

Valtuutus osakepääoman korottamiseen

a) uusmerkinnällä; ja/tai
b) antamalla optio-oikeuksia; ja/tai
c) ottamalla vaihtovelkakirjalainaa.

Valtuutuksen ehdot ovat:

1) Yhtiön osakepääomaa voidaan korottaa yhdessä tai useammassa erässä siten, että uusmerkinnässä annettavat osakkeet ja/tai optio-oikeuksien perusteella tapahtuvassa osakemerkinnässä annettavat osakkeet ja/tai velkakirjojen vaihdon yhteydessä annettavat osakkeet voivat kaikki yhteensä korottaa yhtiön osakepääomaa enintään 1.179.396,96 eurolla siten, että mainituissa uusmerkinnöissä ja/tai optio-oikeuksien perusteella tapahtuvissa osakemerkinöissä ja/tai velkakirjojen vaihdon yhteydessä tapahtuvissa merkinnöissä voidaan merkitä yhteensä enintään 702.022 kappaletta osakkeita, joiden kirjanpidollinen vasta-arvo on 1,68 euroa.

2) Valtuutus sisältää oikeuden poiketa osakkeenomistajille kuuluvasta merkintäetuoikeudesta. Osakkeenomistajien merkintäetuoikeudesta voidaan poiketa edellyttäen, että siihen on yhtiön kannalta painava taloudellinen syy, kuten yrityskaupan rahoittaminen tai muiden yritysjärjestelyiden rahoittaminen, toimeenpaneminen tai mahdollistaminen, yhtiön rahoitus- tai pääomarakenteen vahvistaminen tai kehittäminen taikka muu yhtiön liiketoiminnan kehittämiseen liittyvän järjestelyn toteuttaminen.

3) Hallitus ei saa poiketa merkintäetuoikeudesta lähipiiriin kuuluvan hyväksi. Muilta osin yhtiön hallitus on oikeutettu päättämään siitä, kenellä on uusmerkinnässä oikeus merkitä uusia osakkeita, optio-oikeuksia tai vaihtovelkakirjalainaa. Uudet osakkeet ja/tai optio-oikeudet ja/tai vaihtovelkakirjalaina voidaan osakeyhtiölain (734/1978 muutoksineen) 4 luvun 6 pykälän mukaisesti merkitä apporttiomaisuutta vastaan tai muuten tietyin ehdoin.

4) Hallitus on oikeutettu päättämään uusmerkinnässä ja/tai optio-oikeuksien perusteella tapahtuvassa osakemerkinnässä ja/tai velkakirjojen vaihdon yhteydessä tapahtuvassa osakemerkinnässä annettavien uusien osakkeiden merkintähinnan määrittelyperusteista ja merkintähinnasta, joka kuitenkaan ei saa alittaa osakkeen kirjanpidollista vasta-arvoa.

5) Hallitus on osakeyhtiölain (734/1978) sallimissa rajoissa oikeutettu päättämään kaikista muista uusmerkintään ja/tai optio-oikeuksien antamiseen ja/tai vaihtovelkakirjalainan ottamiseen liittyvistä seikoista ja ehdoista, kuten vaihtovelkakirjalainalle mahdollisesti maksettavasta korosta.

6) Valtuutus on voimassa yhden vuoden varsinaisen yhtiökokouksen päätöksestä lukien.

Vuoden 2000 optio-oikeuksilla merkittävien osakkeiden merkintähintojen muuttaminen

Yhtiökokous hyväksyi 11.4.2000 liikkeelle lasketun optio-ohjelman A- ja B-optioilla merkittävien osakkeiden merkintähintoja muutoksen.

Optio-ohjelma sisältää 550.000 optio-oikeutta, joilla voi merkitä saman määrään yhtiön osakkeita. Optio-oikeudet jakaantuvat A-, B-, C- ja D-optioihin, joita kutakin on 137.500 kappaletta. A-optioiden merkintäaika alkoi 1.12.2000, B-optioiden alkaa 1.12.2001, C-optioiden 1.12.2002 ja D-optioiden 1.12.2003 ja kaikkien merkintäaika päättyy 31.12.2005.

A-optioilla merkittävien osakkeiden uusi merkintähinta on 8 euroa ja B-optioilla 10 euroa. C- ja D-optioiden merkintähinta on edelleen 12 euroa. Optio-oikeuksien muut ehdot säilyvät muuttumattomina.

Vuoden 2000 optio-oikeuksien ehtojen kohta 3. Osakkeiden merkintähinta kuuluu muutoksen jälkeen:

3. Osakkeiden merkintähinta

Osakkeen merkintähinta optio-oikeudella A on kahdeksan (8)euroa, optio-oikeudella B on kymmenen (10) euroa ja optio-oikeuksilla C ja D on molemmilla kaksitoista (12) euroa. Osakkeen merkintähintaa alennetaan 11.4.2000 jälkeen ja ennen osakemerkintää jaettavien osakekohtaisten käteisosinkojen määrällä kunkin osingonjaon täsmäytyspäivänä. Osakkeen merkintähinta on kuitenkin aina vähintään osakkeen vasta-arvo.

Tytäryhtiöiden yhtiökokousten hallitukset

Incap Electronics Oy:n yhtiökokous valitsi 18.4.2001 hallituksen jäseniksi edelleen henkilöstön edustajana Raimo Kuikan, toimitusjohtaja Juha Oikarisen, talousjohtaja Rauni Nokelan ja toimitusjohtaja Kari Saarisen.

Incap Furniture Oy:n yhtiökokous valitsi 18.4.2001 hallituksen jäseniksi edelleen toimitusjohtaja Sauli Huikurin, toimitusjohtaja Risto Koskimäen, henkilöstön edustajana Jari Madetojan, toimitusjohtaja Kari Saarisen ja uutena jäsenenä toimitusjohtaja Pertti Karhisen.

Molempien yhtiöiden tilintarkastajaksi valittiin KHT-yhteisö KPMG Wideri Oy Ab.

Osavuosikatsaus 1-3/2001 julkistetaan 10.5.2001.

Oulussa, 18. huhtikuuta 2001

INCAP OYJ

Kari Saarinen
toimitusjohtaja

Lisätietoja antavat toimitusjohtaja Kari Saarinen, puhelin 040 830 5689 ja talousjohtaja Rauni Nokela, puhelin 0400 383 409.