Ny langsiktig kontrakt vunnet i Mexico

Prosafe ASA har vunnet en 365-dagers kontrakt for Ocean Oil Construction and Services Ltd for bruk av den halvt-nedsenkbare serviceriggen Safe Lancia på Cantarel-feltet i Mexico. Bareboat-kontrakten med en samlet verdi på USD 12,3 millioner har oppstart 1. august 2001, umiddelbart etter utløp av eksisterende kontrakt.

Safe Lancia har vært engasjert på Cantarel-feltet siden 1998. Prosafe har i tillegg ytterligere tre rigger lokalisert i Mexico, og anser forlengelsen som nok en bekreftelse på styrken i dette markedet.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare servicerigger, den største aktøren innen plattformboring i Norge og en ledende eier og operatør av flytende produksjonsfartøyer utenfor Nordsjøen. Prosafe omsatte for kr 2,5 milliarder i 2000 og sysselsetter omlag 1500 personer.

Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika, Azerbaijan og Mexico-gulfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger.

Prosafe er notert på Oslo Børs' hovedliste med ticker-kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafecorp.com.

Tananger, 20. juli 2001

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Bjørn Henriksen
Direktør Offshore Support Services