Nokia Networks valitsi TietoEnatorin T&K -yhteistyökumppaniksi

Vahvistaakseen matkapuhelinverkkojen ohjelmistokehityskapasiteettiaan Nokia Networks on tänään allekirjoittanut yhteistyösopimuksen TietoEnatorin kanssa.

Osa Nokia Networksin matkapuhelinverkkojen tuotekehityksestä siirtyy TietoEnatorille.

Yhteistyön osaamispohjan vahvistamiseksi noin 300 henkilöä Suomessa siirtyy TietoEnatorin palvelukseen vanhoina työntekijöinä. TietoEnator perustaa Nokian T&K -toiminnoille oman liiketoimintayksikkönsä. Uusi yksikkö tulee osaksi Telecom & Media -liiketoiminta-aluetta, jolla työskentelee tämän jälkeen 1900 henkeä. Järjestely toteutetaan 1. lokakuuta 2001 alkaen ja se edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää.

Jatkossa TietoEnator tekee ohjelmistokehitys-, testaus- ja ylläpitotehtäviä liittyen toisen ja kolmannen sukupolven matkapuhelinverkon runkoverkkoon, perusrekistereihin ja tiettyihin muihin verkkoelementteihin Nokian DX -keskusjärjestelmässä sekä TETRA-radiopuhelinverkkoon.

Molempien osapuolien tavoitteena on pitkäaikainen yhteistyö.

"TietoEnatorille tämä järjestely tarkoittaa merkittävää uutta yhteistyötä Nokian kanssa, joka on yksi avainasiakkaistamme. TietoEnator vahvistaa tämän sopimuksen jälkeen asemaansa yhtenä pohjolan johtavista osaamiskeskuksista langattomien järjestelmien T&K:ssa", sanoo TietoEnatorin Telecom & Media -liiketoiminta-alueen johtaja Pentti Heikkinen.

"Tämä järjestely on osa Nokia Networksin verkottunutta tuotekehitysstrategiaa. TietoEnatorilla on erinomaista T&K -osaamista ja vahva teknologiapohja, ja sen vuoksi se oli meille erinomainen valinta. Tavoitteena on molempia osapuolia hyödyttävä pitkäaikainen yhteistyö", sanoo Nokia Networksin johtaja Sauli Salo. "Tarkoituksemme oli löytää vahva yhteistyökumppani runkoverkon tuotekehitykseen. TietoEnatorin osaaminen täydentää erinomaisella tavalla omaa, vahvaa tutkimus- ja kehitystyötämme langattomissa verkoissa. Joustavuus ja yhä nopeammat tuotekehityssyklit ovat keskeisiä siirryttäessä kohden tulevaisuuden IP-pohjaista verkkoarkkitehtuuria."

TietoEnatorin tiedotustilaisuus 30.8. klo 14.30

Lisätietoja aiheesta tiedotustilaisuudessa, joka pidetään tänään, 30.8.2001, klo 14.30 - 15.30, Helsingissä osoitteessa Hotel Radisson SAS Royal, Runeberginkatu 2.

Yritysten edustajina paikalla:
Matti Lehti, President & CEO, TietoEnator
Pentti Heikkinen, President, Telecom & Media Business Area, TietoEnator
J. T. Bergqvist, Senior Vice President, Nokia Networks

Tilaisuutta koskevat kysymykset, puh. 0400 405 202.
Tervetuloa!

TietoEnator on yksi johtavista korkean jalostusarvon tietotekniikkapalvelujen toimittajista Euroopassa. Henkilöstön määrä on yli 10.000 ja liikevaihto 1,1 miljardia euroa. TietoEnatorin palveluja ovat konsultointi, tietojärjestelmien kehittäminen ja integrointi, käyttö ja verkonhallinta, asiakkaiden tuotekehityspalvelut sekä ohjelmistopalvelut. Palvelut perustuvat vahvaan asiakastoimialojen tuntemiseen ja tekniseen osaamiseen. Keskeisiä asiakastoimialoja ovat mm. tietoliikenne, finanssi, julkinen sektori sekä metsä- ja energiateollisuus.
www.tietoenator.com

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, kiinteiden ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.
www.nokia.com

Lisätietoja antavat: