MSV Regalia til Åsgard for Statoil og West of Shetland for BP

Prosafe, Statoil, BP og Halliburton har i dag blitt enige om å benytte MSV Regalia på henholdsvis Åsgard og West of Shetland i 2001 og 2002. For å sikre dette samarbeidet om bruk av MSV Regalia, har Statoil valgt å skyve arbeidet for brønnintervensjon slik at dette skal utføres av Prosafe våren 2003.

Samlet verdi for Prosafe er om lag NOK 270 millioner.

MSV Regalia vil umiddelbart bli demobilisert fra West of Shetland for BP og mobilisert for Statoil på Åsgard. Riggen vil deretter bli tilbakelevert til BP for undervanns konstruksjonsarbeid West of Shetland i løpet av april 2002. Etter avsluttet arbeid høsten 2002 skal riggen deretter til verft for oppgradering til undervanns brønn-intervensjon.

Med disse kontraktene er MSV Regalia sikret sammenhengende engasjement frem til høsten 2003, kun avbrutt av et verftsopphold og forberedelser til undervanns brønnintervensjon.

Etter de siste tildelinger har Prosafe allerede sikret en høy utnyttelse av flåten i 2002, noe som bekrefter styrken i markedet for selskapets tjenester.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare servicerigger, den største aktøren innen plattformboring i Norge og en ledende eier og operatør av flytende produksjons- og lagringsfartøyer utenfor Nordsjøen. Prosafe omsatte for kr 2,5 milliarder i 2000 og sysselsetter om lag 1600 personer. Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika og Mexicogulfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger. Prosafe er notert på Oslo Børs' hovedliste med ticker-kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafecorp.com.

Tananger, 1. oktober 2001