SSH JA INCAP YHTEISTYÖHÖN

Lehdistötiedote 1.11.2001

SSH Communications Security Oyj ja Incap Electronics Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jonka mukaan Incap Electronics valmistaa SSH:n VPN-laitteet. Incap Electronics vastaa tuotteiden valmistuksesta, testauksesta ja kokoonpanosta. Ensimmäiset toimitukset tapahtuvat marraskuun 2001 aikana.

"Nyt allekirjoitettu sopimus on meille erittäin merkittävä, ja pidämme sitä myös päänavauksena tämänkaltaisten tuotteiden kokonaistoimituksissa. Arvostamme sitä, että SSH on valinnut Incapin vaativien tuotteidensa valmistajaksi. Sopimus vahvistaa Incap Electronicsin asemaa korkealuokkaisena, joustavana ja asiakaslähtöisenä elektroniikkateollisuuden sopimusvalmistajana", toteaa Incap-konsernin toimitusjohtaja Kari Saarinen.

"Meille on tärkeää, että pystymme reagoimaan nopeasti ja luotettavasti markkinoiden tarpeisiin ja että myös yhteistyökumppanimme ymmärtävät asiakkaidemme vaatimukset. Incap on hyvin joustava yhteistyökumppani, joka pystyy vastaamaan sekä tuotekehityksemme että asiakkaidemme tarpeisiin", toteaa SSH:n tuoteyksikön johtaja Heli Järvelä.

VPN (Virtual Private Network) on yksi nopeimmin kasvavista tietoturvan osa-alueista. VPN-verkot ovat suosittu tapa hyödyntää turvallisesti julkista ja turvatonta Internet-pohjaista verkkoinfrastruktuuria yrityksien tiedonvälityksessä. Niiden avulla voidaan tehdä turvalliset yhteydet sekä yrityksen toimipisteiden että liikkuvien käyttäjien ja yrityksen sisäverkon välillä. Useat yritykset ja palveluntarjoajat ovat ryhtyneet hyödyntämään VPN-teknologiaa sen ylivoimaisen kustannustehokkuuden, maailmanlaajuisen sovellettavuuden ja vahvan tietoturvan vuoksi. SSH toi markkinoille keväällä SSH Complete VPN -ratkaisun, jonka yhtenä osana Incapilla valmistettava VPN-laite on.

SSH Communications Security Oyj
Heli Järvelä
johtaja, Network Systems

Incap Electronics Oy
Kari Saarinen
toimitusjohtaja

Vuonna 1995 perustettu SSH Communications Security (HEX: SSH) on maailman johtava edistyksellisten tietoturvatuotteiden toimittaja, joka tarjoaa huippunykyaikaisia, vahvaan kryptografiaan ja luotettavuuteen pohjautuvia ratkaisuita Internetin tietoliikenteen salaamiseen. SSH IPSEC Express (TM) on markkinajohtaja IPSec (Internet Protocol Security) ja IKE (Internet Key Exchange) -teknologioissa sekä niihin liittyvissä julkisen avaimen infrastruktuurin X.509-varmenneratkaisuissa. Vuodesta 1997 lähtien lukuisat Internet-palveluntarjoajat, laitteistovalmistajat ja järjestelmätoimittajat ovat lisensoineet SSH IPSEC Expressin tietoturvaratkaisukseen. Näihin asiakkaisiin kuuluu useita IT-alan
markkinajohtajia, kuten esimerkiksi Compaq, Ericsson, Intel, Lucent Technologies, Nokia, RSA, Sonera ja Sun Microsystems. Yrityksen SSH Secure Shell -ohjelmistosta on muodostunut de facto -standardi turvallisten etäyhteyksien muodostamiseen. Ohjelmistolla on nykyisin miljoonia käyttäjiä yli 80:ssä eri maassa. SSH listautui Helsingin Pörssin päälistalle joulukuussa 2000. Lisätietoja yrityksestä ja sen tuotteista saa osoitteesta www.ssh.com.

Incap Electronics Oy on elektroniikan sopimusvalmistaja, joka tarjoaa monipuolista ja kokonaisvaltaista elektroniikan ja ohutlevymekaniikan tuoteosaamista. Palvelu kattaa suunnittelun, valmistuksen, loppukokoonpanon, testauksen, materiaalihankinnan sekä tuotteiden toimittamisen loppuasiakkaille. Yhtiöllä on tehtaat Helsingissä, Vaasassa, Vuokatissa ja Viron Kuressaaressa. Yhtiön liikevaihto tammi-kesäkuussa 2001 oli lähes 30 milj. euroa, ja henkilöstön määrä on noin 600. Yhtiö on osa Incap-konsernia, jonka emoyhtiö Incap Oyj on listattu Helsingin Pörssin I-listalla (HEX: INC). Lisätietoja osoitteesta www.incap.fi.