Nederlanders blijven voorkeur geven aan traditioneel kerstpakket

Zaandam, 13 november 2001 - Nederlanders blijven de voorkeur geven aan een traditioneel kerstpakket. Dat bestaat onder meer uit een non-food product, dat vooral in de keuken gebruikt kan worden, zalm en een mooie fles wijn. De waarde van het kerstpakket blijft ook al jaren hetzelfde: het schommelt tussen de vijftig en zestig gulden.

Dat blijkt uit de inhoud van de circa 750.000 kerstpakketten, die Ahold-werkmaatschappij Deli XL dit jaar in opdracht van ruim 2.000 zakelijke klanten produceert. De klanten variëren van familiebedrijven tot multinationals en van ziekenhuizen tot hotels. Deli XL is één van de grootste leveranciers van kerstpakketten in Nederland en heeft op dit terrein al ruim 25 jaar ervaring.

Veel kerstpakketten zullen dit jaar in het teken staan van de overgang van de gulden naar de Euro. "In navolging van onze Millenniumpakketten eind 1999, die heel populair waren, bieden wij nu Europakketten aan," zegt Marius van der Kolk, Manager van de Deli XL Geschenkenservice. "Traditie lijkt het belangrijkste kenmerk te zijn in onze sector. Ons assortiment is door de jaren heen behoorlijk gegroeid, maar de vraag van de klant blijft nagenoeg onveranderd."

Albert Heijn verkoopt ook geschenkpakketten in haar winkels en richt zich daarmee op ruim 65.000 klein- en middengrootbedrijven met tussen de 5 en 200 werknemers. Naast acht gestandaardiseerde pakketten verkoopt Albert Heijn ook op maat gemaakte pakketten.

Deli XL heeft activiteiten in Nederland en België, met een jaarlijkse omzet van circa Euro 800 miljoen. Het bedrijf heeft een compleet assortiment eten en drinken van ruim 35.000 foodproducten, en levert aan ongeveer 30.000 Nederlandse klanten in de institutionele, catering- en horecamarkt. Deli XL heeft 2.000 medewerkers.

Foto's zijn op aanvraag beschikbaar.

Deli XL