Kjøp ringetid med en tekstmelding - Zalto Mobile lanserer SMS Refill

"Vi er glade for å kunne tilby våre kunder denne tjenesten", sier Morten Krarup Hansen, adm. direktør i Zalto Mobile. At vi er først i Norge med en slik tjeneste viser at Zalto Mobile er en innovativ tilbyder som fokuserer på å utvikle produkter og tjenester tilpasset unge menneskers behov og brukervaner", fortsetter Krarup Hansen.

"Tjenesten fungerer på følgende måte: Kunden sender en SMS med ladebeløp og sin personlige kode til 1903 - dermed lades kundens ringekontoen opp med "friske ringeminutter". Enklere kan det ikke bli," sier Krarup Hansen.

Ved bruk av SMS Refill og den eksisterende tjeneste eRefill (opplading av ringekonto via web - www.zalto.com) får kundene 15 prosent i kampanjebonus ut året. Eksempelvis; kunden lader opp for kr. 300,- og får kr. 345,- å ringe for.

For å kunne benytte SMS Refill må kunden inngå en avtale med Zalto Mobile hvor kunden godkjenner belastning av sitt kort. Fra lansering må kunden ha et kredittkort eller bankkort med VISA eller Mastercard, men Zalto Mobile vil i løpet av neste år også muliggjøre trekk direkte fra kundens bankkonto. Etter avtaleinngåelse vil kunden motta sin personlig sikkerhetskode som skal benyttes ved lading av ringekontoen. Kunden finner avtalen på www.zalto.com.

Den tekniske løsningen for SMS Refill er utviklet sammen med det amerikanske selskapet Euronet.

Zalto Communications
Zalto Communications AS er en mobil service provider som er heleid av Telenor Mobile Communications AS. Zalto startet sin formelle virksomhet 12. april 2000 og etablerte seg i Sverige under merkenavnet djuice 21. juni i år. Selskapet tilbyr webintegrerte mobilprodukter og tjenester for unge mennesker.