Telenor med TV2s julekalender "Olsenbanden jr." på Internett

Årets julekalender fra TV2 er historien om Olsenbanden som barn, gjenspeilet i 1958-utgaven av Egon, Benny og Kjell, for ikke å glemme Valborg og Dynamitt-Harry! Egon Olsen viste seg allerede som barn som den naturlige lederen i gjengen. Kjell er konstant bekymret, mens Benny forsøker å holde humøret oppe. Sammen havner de i problemer, der oppgaven er intet mindre enn å redde julen. Motstanderne er sterke, men Egon har en plan...

Julekalenderen "Olsenbandens første kupp" er produsert av Nordisk Film & TV. Serien sendes på TV 2 hver kveld fra 1. desember og fram til julaften, og Nordisk Film & TV har solgt Internett-rettighetene til Telenor. På skuespillerlisten finner vi kjente navn som Kjersti Holmen, Toralv Maurstad og Anders Hatlo. 10 barn er også tildelt sentrale roller. Innspillingen har pågått i hele sommer og høst, og er en av de største TV-satsingene med barn siden "Stompa" ble innspilt på 60-tallet.

Hjemmesiden www.olsenbanden.no åpner torsdag 15. november, i regi av Telenor Plus, Telenors forretningsområde for det nordiske privatmarkedet. På hjemmesiden vil tidligere sendte episoder være tilgjengelige. I tillegg vil det være konkurranser, egen julekalender og annen informasjon om serien. Sidene vil også tilby nettmøte med de enkelte skuespillerne og ulike klipp fra opptakssituasjonen.

Målgruppen både for julekalenderen og nettstedet er to-delt; Voksne som husker alle Olsenbanden-filmene, men også deres barn vil finne mye å glede seg over både på TV og Internett. Hjemmesiden er reklamefri, men det vil være konkurranser med premier fra kjente sponsorer.

"Telenor er med i prosjektet fordi vi mener dette er et godt tilbud til våre Internett-kunder. Med sidene på Internett utfyller vi TV-serien med mer informasjon, konkurranser og underholdning," sier informasjonssjef Arild S. Johannessen i Telenor Plus.

Telenor Plus
Telenor Plus er ett av fire kjerneområder i Telenor-konsernet. Telenor Plus tilbyr kommunikasjonsløsninger innen fasttelefoni, Internett og bredbånd, samt tv- og innholdstjenester rettet mot privatmarkedet. Telenor Plus har i overkant av 3200 ansatte og er delt inn i divisjonene Broadcast, Content & Interactive Services, Telefoni & Internett og Kundeservice.

Telenor ASA
Telenor er et av Norges største børsnoterte selskaper med en omsetning i 2000 på 37,6 milliarder kroner og med 21.000 medarbeidere i inn- og utland. Telenor er Norges ledende innen formidling av tale, informasjon, kunnskap og underholdning og har i tillegg til virksomheten i hjemmemarkedet en omfattende og raskt voksende virksomhet i en rekke land i Europa og Sørøst-Asia.