Ny kontrakt for Safe Caledonia

Prosafe Offshore AS, et heleid datterselskap av Prosafe ASA, har vunnet en 176 dagers kontrakt med Ocean Oil Construction and Services Ltd for bruk av den halvt nedsenkbare serviceriggen Safe Caledonia i Mexico-gulfen. Bareboat-kontrakten har en verdi på USD 6,4 mill. I tillegg vil Prosafe motta kompensasjon for ledende Prosafe personell om bord.

Den nye kontrakten slutter i begynnelsen av mai 2002, og riggen vil deretter umiddelbart mobiliseres tilbake til Nordsjøen for å påbegynne kontrakten for Statoil på Sleipner-feltet 1. juli 2002.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare servicerigger, den største aktøren innen plattformboring i Norge og en ledende eier og operatør av flytende produksjons- og lagringsfartøyer utenfor Nordsjøen. Prosafe omsatte for kr 2,5 milliarder i 2000 og sysselsetter om lag 1600 personer. Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika og Mexico-gulfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger. Prosafe er notert på Oslo Børs' hovedliste med ticker-kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafecorp.com.

Tananger, 28. November 2001