Nokia ja F5 Networks julkistivat ratkaisuja Internet-liikenteen hallintaan

Nokia ja F5 Networks julkistivat tänään uusia ratkaisuja Internet-liikenteen ja -sisällön hallintaan. Nokia BIG-IP -tuotteet ovat luonnollinen jatkumo aiemmin tänä vuonna julkistetulle yhteistyölle, jonka mukaan Nokia ryhtyy myymään ja markkinoimaan F5 Networksin olemassaolevia Internet-liikenteen ja sisällön hallintaan (iTCM) kehitettyjä tuotteita. Yhteistyön tavoitteena on myös kehittää entistä tehokkaampia Internet-turvaratkaisuja sekä kiinteisiin että langattomiin verkkoihin.

Tänään julkistetut tuotteet ovat Nokia BIG-IP FireGuard, Nokia BIG-IP HA+ ja Nokia BIG-IP 5000. Nokia BIG-IP -sovellusratkaisut tasapainottavat yrityksen verkkoon kohdistuvaa kuormitusta tehostaen samalla palvelinten toimintaa. Sovellus havaitsee palomuurien, palvelinten ja sovellusten toimintahäiriöitä ja ohjaa liikenteen toimiville laitteille pitäen samalla suorituskyvyn ennallaan.

Nokia BIG-IP -ratkaisu mahdollistaa entistä suuremmat liikennemäärät nykyisissä verkoissa, ja sitä kautta tehostaa jo olemassaolevan verkon käyttöä ja säästää kustannuksia. Tulevaisuuden langattomissa verkoissa Internet-liikenteen valvonta, suorituskyky, luotettavuus ja turvallisuus tulevat entistä tärkeämmiksi.

Nokia BIG-IP -tuotteet tulevat saataville tammikuussa 2002.

Nokia Internet Communications toimittaa yrityksille ja palveluntarjoajille erilaisia tietoverkkoratkaisuja. Valikoimaan kuuluvat muun muassa virtuaaliset yksityisverkkotuotteet (VPN) ja IP-verkkoturvaratkaisut. www.nokia.com/securenetworksolutions

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Ventures Organization, viestintä