METSO AVAA AUTOMAATION HUOLTOPALVELUKESKUKSEN POHJOIS-AMERIKASSA

Metso on avannut 2.4.2002 Atlantaan, Georgiaan, Metso Automationin tiloihin ensimmäisen automaation Future Care -konseptin mukaisen huoltopalvelukeskuksen Pohjois-Amerikassa. Metson tavoitteena on Future Care -liiketoimintakonseptin mukaisesti ylläpitää ja parantaa asiakkaan teollisten ydinprosessien kilpailukykyä prosessien koko elinkaaren ajan. Huoltopalvelukeskus tarjoaa käynnistysvaiheessa tilat ja järjestelmät neljälle prosessiautomaation asiantuntijalle.

Atlantan huoltopalvelukeskus mahdollistaa Metson ja asiakkaan prosessin väliset suorat tietoliikenneyhteydet, joiden avulla voidaan valvoa prosessia, sen suorituskykyä ja lopputuotteen laatua. Prosessitiedon käsittelyyn ja ongelmanratkaisuun sovelletaan kommunikaatioteknologian uusia mahdollisuuksia ja analysointivälineitä. Huoltopalvelukeskus hyödyntää myös Metson Pulp and Paper -portaalin tarjoamia suojattuja internet-pohjaisia tiedonsiirtokanavia Metson ja asiakkaiden välillä. Huoltopalvelukeskuksen toiminnan lisäksi Metson paikalliset asiantuntijat vastaavat yhdessä asiakkaan asiantuntijoiden kanssa prosessin ennakoivasta huolto- ja säätötoiminnasta.

Kokonaisvaltaisen huoltopalvelun tavoitteena on nostaa prosessin käyttöastetta ja optimoida prosessin suorituskykyä. Huoltokeskuksen asiantuntijat voivat yhdessä paikallisen huoltohenkilöstön kanssa tarjota myös prosessien asennusten aikaisia etäpalveluja.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven ja mineraalien käsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2001 Metso-konsernin liikevaihto oli 4,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 30 000. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.