Nokia ja Nera tiivistävät teknologiayhteistyötään langattomassa tiedonsiirrossa

Nokia ja Nera ovat allekirjoittaneet sopimuksen PDH-pohjaisen radioteknologian kehittämisestä. Nera lisenssioi Nokian PDH (plesiokroninen digitaalinen hierarkia) pohjautuvan radioteknologian. Sopimuksen myötä Nera voi tarjota valikoimissaan uusia tuotteita, jotka pohjautuvat Nokian
PDH-pohjaiseen radiotransmissioteknologiaan.

Nokian PDH-teknologia mahdollistaa joustavan, luotettavan ja nopean verkkokapasiteetin lisäämisen langattoman tiedonsiirtoteknologian keinoin.

Samalla yritykset ovat sopineet yhteistyöstä SDH- (sykroninen digitaalinen hierarkia) ja PDH- teknologioiden tuotekehityksessä.

Nokian ja Neran yhteistyö alkoi vuonna 1995, jolloin Nokia integroi Neran langattoman tiedonsiirron SDH-teknologiaa langattomiin siirtojärjestelmätuotteisiinsa. Nokia tarjoaa täydellisen valikoiman PDH- ja SDH-radiolinkkituotteita vahvistaen näin asemaansa langattomien tiedonsiirtoratkaisujen toimittajana. Lisäksi Nokian on mahdollista tarjota Neran PDH-teknologiaa USA:n markkinoille tukiasemien väliseen tiedonsiirtoon.

Nera on maailman johtava kiinteän, langattomien ja satelliittiviestinnän laitteisiin ja järjestelmiin erikoistunut yritys.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten joka-päiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks