Nokia esitteli uuden IP710 -tietoturvalaitteiston

Nokia julkisti tänään uuden yrityksille ja palveluntarjoajille suunnitellun Nokia IP710 -tietoturvalaitteiston Internet-turvasovellusvalikoimaansa. Nokia IP710 mahdollistaa verkon maksimaalisen hyödyntämisen kilpailukykyiseen hintaan.

Nokia IP710 täydentää Nokia IP530- ja Nokia IP740 -alustoja tarjoamalla uusia ominaisuuksia ja toiminnallisuutta keskimmäisen hintaluokan ratkaisuun. Nokia IP 710 on NEBS III -yhteensopiva ja yhdistää Check Point Software Technologiesin VPN-1/Firewall-1 -palomuuriratkaisun, Internet Security Systemsin (ISS) RealSecure -hyökkäykseneston valvontaohjelmiston sekä Nokian laitteistoalustan ja IPSO -käyttöjärjestelmän.

Nokia IP710 toimitetaan uusimmalla IPSO -käyttöjärjestelmällä, joka sisältää myös VLAN (virtual LAN) -tuen.

Monta tietoliikenneporttia vaativissa ympäristöissä Nokia IP710 mahdollistaa jopa 20 kappaletta 10/100 Ethernet -portteja ja sisältää tuen GigE yhteyksille. Tämä on erityisen tärkeää niissä yritysten tai palveluntarjoajien ympäristöissä, joissa turvaratkaisun täytyy pystyä suojaamaan ja laajentamaan useita yksityisen tai julkisen verkon osia.

Nokia IP710 on konfiguroitu valmiiksi korkealuokkaisilla ohjelmistoilla ja on valmis käyttöön noin puolen tunnin asennustyön jälkeen, säästäen näin asiakkaan IT-henkilöstön aikaa ja resursseja. Nokia Network Voyager -käyttöliittymän avulla Nokia IP710 voidaan asentaa joko paikallisesti tai etäyhteyden kautta. Myös Nokia Horizon Manager -hallintatyökalu tukee Nokia IP710 -tietoturvalaitteistoa. Kuten koko IP-verkkoturvatuotevalikoima, myös Nokia IP710 kuuluu Nokian "First Call - Final Resolution" -huolto- ja tukipalvelun piiriin.

Nokia IP710 tukee Check Point Software Technologiesin ja Internet Security Systemsin tietoturvasovelluksia ja tulee saataville kesäkuussa 2002.

Lisätietoja antaa:

Nokia Ventures Organization