Jon Fredrik Baksaas blir ny konsernsjef i Telenor

"Styret er glad for at Jon Fredrik Baksaas har takket ja til stillingen som ny konsernsjef i Telenor. Vi ser frem til å samarbeide med Baksaas i å videreutvikle Telenor som et ledende nasjonalt og internasjonalt telekomselskap. Baksaas' faglige og personlige kvalifikasjoner gjør han til det beste valget til denne viktige jobben," sier styreleder i Telenor, Tom Vidar Rygh.

Baksaas begynte i Telenor i 1989 og har hatt en rekke sentrale stillinger i konsernet blant annet som finansdirektør (CFO) og visekonsernsjef. Baksaas har siden sommeren 2001 vært stedfortredende konsernsjef. Den nye konsernsjefen har bred næringslivsbakgrunn og har tidligere arbeidet i Aker AS, Stolt-Nielsen Seaway og Det norske Veritas. Han har også i flere år har jobbet internasjonalt, blant annet i Japan.

Den nye konsernsjefen i Telenor, Jon Fredrik Baksaas, er 47 år og født i Skien. Han er nå bosatt i Bærum. Baksaas er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøgskole (NHH) og har tilleggsutdannelse fra International Institute for Managenemt Development (IMD) i Lausanne, Sveits.

"Jeg gleder meg til å ta fatt på en av de mest interessante og utfordrende jobbene i Norge. Som ny konsernsjef vil jeg arbeide med å styrke lønnsomheten, fokusere virksomheten og videreføre utviklingen av Telenor som et slagkraftig internasjonalt telekonsern. Det Telenor jeg nå tar over ledelsen av har et svært godt utgangspunkt for videre utvikling og vekst," sier Jon Fredrik Baksaas.

Pressekonferanse kl 1400
I forbindelse med tilsettingen av ny konsernsjef blir det arrangert en pressekonferanse.
Pressekonferansen finner sted fredag 26.4.02 kl. 1400
i Telenor Expo, Universitetsgt. 7, Oslo

Til stede under pressekonferansen blir den nye konsernsjefen Jon Fredrik Baksaas og styreleder Tom Vidar Rygh.

Bruk linken under for å laste ned ned bilde med HØY oppløsning (458 KB, 1348x1181)

Last ned bilde med lav oppløsning her (300x276)