Nokia toimittaa GSM-verkon laajennuksen ja MMS-testijärjestelmän Zhejiang MMC:lle Kiinaan

Nokia ja kiinalainen operaattori Zhejiang MCC ovat allekirjoittaneet sopimuksen GSM-verkon laajentamisesta sekä testijärjestelmistä multimediaviesti (MMS)-palveluihin ja langattomaan maksamiseen.

Sopimus vahvistaa yritysten välistä pitkää GSM-yhteistyötä ja laajentaa sitä edelleen uusiin mobiilipalveluihin.

Sopimuksen arvo on yli 85 miljoonaa US dollaria. Toimitukset on jo aloitettu.

Nokia toimittaa Zhejiang MCC:lle matkapuhelinverkon keskuksia ja radioverkon laitteita sekä verkon toteutus-, käyttöönotto- ja suunnittelupalveluita.

Lisäksi Nokia toimittaa testijärjestelmät multimediaviestipalveluihin sekä langattomiin maksusovelluksiin. Multimediapalvelut mahdollistavat matkapuhelimen käyttäjälle tekstiä, kuvia, grafiikkaa, video- ja audioklippejä sisältävien viestien lähettämisen ja vastaanottamisen. Langaton maksusovellus puolestaan mahdollistaa pienten ostosten tekemisen matkapuhelimen avulla.

Nokian ja Zhejiang MCC:n yhteistyö alkoi vuonna 1995 ja Zhejiang MCC oli Nokian ensimmäisiä GSM-yhteistyökumppaneita Kiinassa. Zhejiang MCC:llä on noin kahdeksan miljoonaa asiakasta Zhejiangin maakunnassa.

Nokia on Kiinan johtavia tietoliikennetoimittajia. Nokialla on Kiinassa yli 20 myyntitoimistoa, kahdeksan yhteisyritystä ja kaksi tuotekehitysyksikköä. Henkilöstömäärä on yli 5000.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antaa:

Viestintäosasto