Telenors Fotball-VM kanal tilgjengelig for UPCs kunder

"Vi er svært fornøyd med å ha kommet frem til en avtale om å distribuere vår Fotball-VM kanal til UPCs kunder. For UPC betyr dette at kundene får tilgang til det beste VM tilbudet, hvor alle kamper sendes direkte med repriser og høydepunkter hele dagen," sier viseadministrerende direktør Erik Nord i Telenor Plus.

Telenor vil ikke vil gå videre med å forsøke å få stoppet videresending av svenske og danske kanaler i UPCs nett. Partene har gjennom inngåelse av denne avtalen avsluttet diskusjonen om  Telenors rettigheter til Fotball-VM.

"Vi er glad for at vi er kommet til enighet med Telenor i forbindelse med Fotball-VM. For våre fotballinteresserte kunder innebærer dette at de vil kunne følge norskproduserte VM-sendinger med norske kommentarer under resten av VM. Vi tror at dette er noe våre kunder vil sette pris på, og er glad for å ha kommet frem til en avtale som er god for alle parter," sier administrerende direktør Gunnar Evensen i UPC Norge.

Telenors sendinger fra fotball VM er tilgjengelig hos UPCs kunder fra og med fredag 7. juni kl. 12.00. Det betyr at prestisjeoppgjøret mellom Argentina og England kl 13.30, som utelukkende blir sendt på betal-TV, vil være tilgjengelig for UPCs 330.000 kunder.

Prisen for VM biletten er 599 kroner. Denne prisen inkluderer en fotballkanal med 24 timers sending, direktesendte kamper, repriser og høydepunkter. Kommentatorer på VM-kanalen er TV2s Ernst A. Lersveen, Thor Eggen, og Svein Mathisen. NRK stiller med Arve Fuglum og Olav Traaen som faste kommentatorer. Disse får hjelp av Jostein Flo og Karl-Petter Løken som ekspertkommentatorer.

UPC-kunder som ønsker å bestille Fotball-VM kanalen kan gjøre dette på www.upc.no eller på kundetelefon 02123. Øvrige kunder i Norge kan bestiller VM-kanalen på henholdsvis www.canaldigital.no og www.avidi.no.

Telenor Plus
Telenor Plus er ett av fire kjerneområder i Telenor-konsernet. Telenor Plus tilbyr kommunikasjonsløsninger innen fasttelefoni, internett og bredbånd, samt tv- og innholdstjenester rettet mot privatmarkedet. Telenor Plus har i overkant av 3200 ansatte og er delt inn i divisjonene Broadcast, Content & Interactive Services, Telefoni & Internett og Kundeservice.

Telenor ASA
Telenor er et av Norges største børsnoterte selskaper. Ved utgangen av 2001 hadde Telenor-konsernet 22.050 ansatte, og av disse arbeider ca 70 prosent i Norge.. Driftsinntektene i 2001 utgjorde 46,0 milliarder Telenor er Norges ledende innen formidling av tale, informasjon, kunnskap og underholdning og har i tillegg til virksomheten i hjemmemarkedet en omfattende og raskt voksende virksomhet i en rekke land i Europa og Sørøst-Asia.

UPC Norge
UPC Norge er en del av et av europas største bredbånds-kommunikasjonsselskaper, United Pan-Europe Communications - UPC n.v. UPC Norge har hovedkarter i Nydalen i Oslo, og avdelingskontorer i Bergen, Haugesund, Stavanger, Kristiansand, Buskerund og Østfold.
Pr 31. mars 2002 dekket UPC Norges nettverk 479.000 husstander i disse områdene, av dette er 335.000 kabel-TV abonnenter og 31.300 digital-TV abonnenter. I tillegg har UPC 20.500 telefoni og 25.700 internettabonnenter. UPC tilbyr kommunikasjons- og underholdningstjenester til privatmarkedet.

UPC n.v.
United Pan-Europe Communications n.v. er et av de ledende bredbånds kommunikasjons- og underholdningsselskap i Europa. Gjennom sitt bredbåndsnett leverer UPC TV-tjenester, internett, telefoni og TV-produksjon. Pr. 15 mai 2002 passerte UPCs nettverk totalt 10.8 millioner hjem i Europa, selskapet leverer tv-tjenster til 7,1 millioner abonnenter. UPC hadde i tillegg 566.000 bredbåndsinternettkunder, 465.000 telefonikunder og 121.000 digital TV abonnenter.