Nokia laajentaa Radiolinjan GSM- ja 3G-verkkoja

Nokia ja Radiolinjan verkko-operaattori, Radiolinja Origo Oy, ovat allekirjoittaneet monivuotisen  sopimuksen laitetoimituksista Radiolinjan toisen ja kolmannen sukupolven matkapuhelinverkkoihin. Sopimus pohjautuu vuoden 2001 keväällä allekirjoitettuun yhteistyösopimukseen.

Nokia toimittaa Radiolinjalle GSM- ja 3G-verkolaitteita. Toimitettaviin asiakaspalveluihin kuuluu projektinjohto-, käyttöönotto- sekä integrointi- ja ylläpitopalveluita toiminnassa olevassa verkkoympäristössä.

”Olemme hyvin iloisia  laajan yhteistyön jatkumisesta  Radiolinjan kanssa. Yhteistyömme alkoi vuona 1991, jolloin toimitimme Radiolinjalle maailman ensimmäisen GSM-verkon. Radiolinja  tunnetaan edelläkävijäoperaattorina ja nyt solmitulla  sopimuksella  Nokian  vahva markkinaosuus jatkuu myös  toisen ja kolmannen sukupolven matkapuhelinverkkotoimittajana” sanoo johtaja Timo Kotilainen Nokia Networksistä.

”Olemme tehneet yhteistyötä Nokian kanssa jo yli kymmenen vuotta. Tämän kokemuksen perusteella päätimme jatkaa verkkomme laajentamista Nokian kanssa edelleen kohti 3G -aikakautta. Haluamme varmistaa, että GSM- ja 3G-verkot toimivat saumattomasti yhdessä, kun kehitämme verkkoamme seuraavan sukupolven palveluihin,” sanoo Radiolinja Origo Oy:n  toimitusjohtaja Ari Asikainen.

Radiolinja on langattomaan matkaviestintään keskittynyt operaattori, joka tarjoaa digitaalisia matkaviestinpalveluja yksityisille ja yrityksille. Radiolinja tuottaa ja aktiivisesti kehittää erilaisia mobiilipalveluja, jotta suomalaiset voisivat viestiä ajasta ja paikasta riippumatta. Konsernin liikevaihto vuonna 2001 oli 686 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä yli 1800. Radiolinja on osa Elisa-konsernia. Vuonna 1988 perustettu Oy Radiolinja Ab avasi GSM-verkkonsa ensimmäisenä maailmassa vuonna 1991. Tällä hetkellä Radiolinjan asiakkaat voivat käyttää matkapuhelintaan 106 maassa 222 operaattorin verkossa.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja antavat:

Nokia Networks,