Nokia ja MegaFon tuovat uusimmat GSM-palvelut Venäjän sydämeen

Venäjän ensimmäinen valtakunnallinen matkapuhelinverkko-operaattori MegaFon on valinnut Nokian ainoaksi GSM-verkkotoimittajakseen Keski-Venäjällä. Yhtiöiden allekirjoittaman kaksivuotisen puitesopimuksen mukaan Nokia toimittaa GSM-verkon Nizniy Novgorodin (ent. Gorky) ja Voronezhin kaupunkeihin ja niitä ympäröiville alueille. Keski-Venäjän alueen asukasluku on yhteensä noin 22 miljoonaa ja se muodostaa perustan keskisen Venäjän kaupalle ja teollisuudelle.

Toimitusten ensimmäinen vaihe on jo alkanut ja päättyy aikataulun mukaan heinäkuun lopussa.

Nokia toimittaa MegaFonille GSM-runko- ja radioverkkolaitteita, radiolinkkejä ja Nokia NetActTM verkonhallintajärjestelmän. Lisäksi Nokia toimittaa myös projektinjohto-, asennus- ja integrointipalveluita nopeaa verkon käyttöönottoa varten, sekä koulutus- ja huoltopalveluita auttamaan verkon kilpailukyvyn ylläpidossa.

"Nokian GSM-teknologia ja halu täyttää verkkovaatimuksemme teki vaikutuksen MegaFoniin," sanoo MegaFonin edustaja Andrei Klimov. "Olemme vakuuttuneita, että GSM-palvelumme jatkossa parantavat merkittävästi nykyisiä matkapuhelinpalveluita."

"Olemme iloisia yhteistyöstä johtavan matkapuhelinverkko-operaattorin kanssa Venäjän kasvavilla markkinoilla," sanoo Nokia Networksin johtaja Denis Malyshev. "Teemme läheistä yhteistyötä MegaFonin kanssa tuodaksemme Keski-Venäjälle parhaimmat GSM-palvelut, ja näemme tämän alkuna pitkälle suhteelle, joka vauhdittaa mobiilipalvelujen nousua tällä elinvoimaisella alueella."

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjäystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matkapuhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

MegaFon on Venäjän ensimmäinen valtakunnallinen matkapuhelinverkko-operaattori. MegaFonin pää-osakkeenomistajat ovat Sonera (Suomi), Telia (Ruotsi), Telecominvest (Venäjä) ja CT-mobile (Venäjä). MegaFon on ainoa yhtiö, jolla on Venäjällä valtakunnallinen GSM-toimilupa. Tällä hetkellä yhtiön tilaajakanta on yli 1,5 miljoonaa.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks,