Nokia toimittaa laajakaistaverkkoratkaisun Elisa Networksille

Nokia ja Elisa Networks Oy ovat tänään allekirjoittaneet runkosopimuksen Nokian seuraavan sukupolven laajakaistaverkkoratkaisun toimittamisesta.

Sopimukseen kuuluu Nokian laajakaistaverkon tuotteita kuten Nokia ASR 2020 reititin, Nokia D500 monipalvelusolmu ja Nokia NetAct for Broadband verkonhallintajärjestelmä. Nokia toimittaa myös Nokian D50e DSLAM -järjestelmän, joka on kustannustehokas, kaksivaiheiseen arkkitehtuuriin perustuva nopeat Internet yhteydet mahdollistava DSL-järjestelmä.

Elisa Networks käyttää Nokian tuotteita ADSL ja G.SHDSL ja VDSL -teknologiapohjaisissa palveluissaan, jotka johtavat kohti IP-pohjaista arkkitehtuuria. IP-pohjainen arkkitehtuuri mahdollistaa kustannustehokkaat laajakaistaratkaisut ja laajan valikoiman tuottavia palveluja, kuten multimediatilauspalvelut tai DSL-laajakaistatelevision. Elisan tavoitteena on tulla johtavaksi laajakaistaoperaattoriksi Suomessa ja parhaillaan se tarjoaa DSL -laajakaistateknologiaan pohjautuvaa televisiota Itä-Helsingin alueella.

Nokian D500-järjestelmäalustan toimitukset aloitetaan elokuussa 2002 ja pian sen jälkeen Nokia ASR2020 reitittimien toimitukset. Nokia NetAct for Broadband verkon hallintajärjestelmä asennetaan päivityksenä Elisan nykyiseen verkonhallintaratkaisuun.

Nokia on johtava langattoman tulevaisuuden rakentaja. Kokemus ja innovatiivisuus sekä käyttäjä-ystävälliset tuotteet ja turvalliset ratkaisut ovat tehneet yhtiöstä maailman suurimman matka-puhelinvalmistajan ja yhden johtavista matkapuhelin-, laajakaista- ja IP-verkkojen toimittajista. Nokian tavoitteena on parantaa yritysten tehokkuutta ja rikastuttaa ihmisten jokapäiväistä elämää yhdistämällä langattomuuden edut Internetiin. Nokialla on laaja omistajapohja, ja sen osake on listattu kuudessa pörssissä.

Lisätietoja:

Nokia Networks