Analyytikkoraportin mukaan Nokia merkittävässä asemassa tietoturvamarkkinoilla

Analyytikkoyhtiö IDC:ltä marraskuussa 2002 ilmestyneen raportin "Worldwide Security Appliance Market Forecast and Analysis 2002 - 2006: Hardware Continues to be the Choice of Security Software Deployment" mukaan Nokian tietoturvalaitteet johtivat kilpailluinta palomuuri/VPN (virtuaalinen yksityisverkko) -markkinasegmenttiä viime vuonna. Kun mukaan lasketaan palomuuri/VPN- sekä hyökkäyksenestolaitteiden markkinat, Nokia oli markkinoiden kakkonen. Tutkimus osoittaa myös, että Check Point(TM) Software Technologies VPN-1(R)/FireWall-1(R) ohjelmistoa käyttävät Nokian laitteet ylsivät vuonna 2001 maailman palomuuri/VPN -markkinoilla yli 30 prosentin osuuteen, mikä on vain 2 prosenttia vähemmän kuin markkinajohtajan osuus.

"Nokia on maailmanlaajuisesti huomattava tekijä palomuuri/VPN- ja hyökkäyksenestolaitteiden markkinoilla", sanoo IDC:n tietoturvaohjelman kehitysjohtaja Charles Kolodgy. "Nokia on ensimmäisten laitetoimittajien joukossa tarjoamassa tietoturvalaitteita, ja sillä on hyvät mahdollisuudet pysyä johtavassa asemassa tällä kilpaillulla alueella", hän jatkaa.

Osoituksena Nokia-Check Point yhteistyön voimasta on IDC:n arvio, että puolet Check Pointin yrityksille suunnatuttujen palomuuri/VPN -ohjelmistotuotteiden vuoden 2001 myynnistä tuli laitteistojen myyntikanavasta, mistä puolestaan Nokian osuus oli noin 80 %.

"Olemme tyytyväisiä, että IDC:n raportti vahvistaa Nokian johtoaseman palomuuri/VPN- ja hyökkäyksenestolaitteiden markkinoilla", sanoo Nokia Internet Communication -yksikön tuotehallinnosta ja markkinoinnista vastaava johtaja Dan McDonald. "Johtava asemamme on osoitus siitä, että markkinat ovat hyväksyneet Nokian ainutlaatuisen järjestelmälähtöisen lähestymistavan, joka yhdistää eri osa-alueiden parhaiden valmistajien ohjelmistot, tarkoituksenmukaisen laitteiston sekä käyttö- ja hallintajärjestelmän."

Lisätietoja antaa:

Nokia Internet Communications