METSO TOIMITTAA PEHMOPAPERIKONEEN FABRICA DE PAPEL SAN FRANCISCOLLE MEKSIKOON

Metso Paper toimittaa pehmopaperikoneen Fabrica De Papel San Francisco S.A. de C.V:lle Mexicaliin, Meksikoon. Pehmopaperilinja käynnistyy loppukesällä 2006. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

Toimitettava kone edustaa Metso Paperin uutta, kustannustehokasta Advantage DCT -pehmopaperikonekonseptia, joka on suunniteltu erityisesti kehittyville markkinoille. 2,6 metriä leveän koneen suunnittelunopeus on 2 200 m/min.
Uusi pehmopaperilinja käyttää raaka-aineenaan yksinomaan kierrätyskuitua. Uusi pehmopaperikone tuottaa 30 000 tonnia vuodessa kuivakrepattua pehmopaperia, jota käytetään wc-, lautasliina- ja pyyhepapereiden valmistukseen.

Fabrica De Papel San Franciscolla on tällä hetkellä kaksi pehmopaperintuotantolinjaa ja pehmopaperinjalostuslaitteet, joilla se tuottaa pehmopaperituotteita Meksikon markkinoille.
Meksikossa tuotettiin vuonna 2003 noin 760 000 tonnia pehmopaperia. Edeltävien neljän vuoden aikana tuotanto on kasvanut noin 4 prosenttia vuodessa. Tuotettu pehmopaperi kulutetaan pääosin kotimaassa.

Metso-konserni on prosessiteollisuuden koneiden ja järjestelmien sekä huolto- ja asiantuntijapalvelujen maailmanlaajuinen toimittaja. Konsernin ydinliiketoimintoja ovat kuitu- ja paperiteknologia (Metso Paper), kiven- ja mineraalienkäsittely (Metso Minerals) sekä automaatio- ja säätöteknologia (Metso Automation). Vuonna 2003
Metso-konsernin liikevaihto oli 4,3 miljardia euroa. Konsernin palveluksessa työskentelee noin 23 000 henkilöä yli 50 maassa. Metson osakkeet noteerataan Helsingin ja New Yorkin pörsseissä.