Broström: Broström har inlett återköp av egna aktier

Broström har inlett återköp av egna aktier Mot bakgrund av styrelsens beslut den 14 december 2006 att, inom ramen för bemyndigande från bolagsstämman 2006, återköpa upp till 1 miljon egna B-aktier, har nu 54 000 B-aktier återköpts till en snittkurs av 146,55 kr. Det totala innehavet av egna aktier uppgår till 54 000. Fortsatta köp av egna aktier kommer att anmälas till OMX Nordisk Börs enligt gällande regler samt kommuniceras på bolagets hemsida www.brostrom.se under rubriken Investors/The share/Buy-Back. Göteborg den 3 januari 2007 BROSTRÖM AB (publ) Referens: Lennart Simonsson, VD, tfn 031-61 61 00 Mer information om Broström finns på www.brostrom.se Broström är ett av de ledande logistikföretagen för olje- och kemikalieindustrin, inriktat på industriell produkt- och kemikalietanksjöfart samt marina tjänster. Broström finns över hela världen och är verksamt inom två områden: Shipping och Marine & Logistics Services. Broströms huvudkontor finns i Göteborg. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=351037&fn=wkr0001.pdf Pressrelease i pdf