MultiQ: MultiQs bildskärmar till Schiphol

MultiQs bildskärmar till Schiphol MultiQ ska leverera ytterligare bildskärmar till Amsterdams flygplats, Schiphol. Sedan tidigare finns MultiQs bildskärmar på flygplatsen och bolaget har härmed erhållit ännu en order från SITA, en internationell leverantör av IT-baserade affärs- och kommunikations lösningar. Det totala ordervärdet är ca 1,7 MSEK. För att inte bryta det enhetliga utseendet på flygplatsen har Schiphol valt samma bildskärm som redan finns på flygplatsen, MQ156 , det vill säga en 15" skärm ur bolagets äldre produktfamilj. För optimal ergonomi är skärmarna beställda med extra lång POS fot samt snurr fot/Swivel plate. Ordern kommer att levereras under Q1 2007. För ytterligare information kontakta: Thomas Keifer, VD MultiQ Tel.: +46(0)735 45 25 28 E-mail: thomas.keifer@multiq.se MultiQ International AB bildades 1988 i Malmö. Företaget utvecklar, tillverkar och marknadsför kundanpassade platta bildskärms- och modullösningar för publika och krävande miljöer. Skärmarna kan integreras i inredningen och monteras på en mängd olika sätt. De lyfter effektivt fram kundens varumärkesprofil med t ex företagets färg och logotyp. MultiQ är noterat på O-listan. Företaget har erhållit ett flertal utmärkelser för sina produkter, bland annat CeBIT Highlight Award för bästa innovativa hårdvara och Utmärkt Svensk Form för design. Bolaget har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige samt försäljningskontor i Tyskland, Norge och Storbritannien. För kontinuerlig information om bolaget se: www.multiQ.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=354351&fn=wkr0001.pdf SITA2007-01