Investor: Petra Hedengran ny i Investors ledningsgrupp

Petra Hedengran ny i Investors ledningsgrupp Petra Hedengran kommer under april 2007 att börja sin anställning hos Investor med ansvar för Corporate Governance och Compliance-frågor. Hon kommer även ingå i Investors ledningsgrupp. Petra Hedengran har en juristexamen från Stockholms Universitet och arbetade mellan 1991 och 2002 på ABB Financial Services, varav de tre sista åren som ansvarig för juristavdelningen. Från och med 2002 har Petra Hedengran arbetat på Advokatfirman Lindahl där hon är delägare sedan 2003, då hon blev advokat. För ytterligare information: Fredrik Lindgren, Informationschef: 08-614 20 31, 0735-24 20 31 Oscar Stege Unger, IR-ansvarig: 08-614 2059, 070-6242059 Våra pressmeddelanden finns att hämta på Internet, www.investorab.com Investor är Skandinaviens största investmentbolag. Vår affärsidé, sedan snart hundra år, är att skapa långsiktigt god avkastning genom att investera i företag med attraktiv värdepotential och använda vår erfarenhet, kunskap och vårt nätverk till att göra dem ledande inom sina respektive branscher. Investor är engagerat i ett antal internationella företag såsom Ericsson, SEB och Atlas Copco. Därutöver bedriver Investor riskkapitalverksamhet i USA, norra Europa och Asien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=355602&fn=wkr0010.pdf Petra Hedengran ny i Investors ledningsgrupp