Volvo: Volvo CE lanserar nya och mer bränslesnåla grävmas...

Volvo CE lanserar nya och mer bränslesnåla grävmaskiner Volvo Construction Equipment påbörjar nu lanseringen av nästa generations grävmaskiner i serien C. Grävmaskinerna i C-serien är både renare och mer bränslesnåla och uppfyller avgaskraven enligt Tier III. De nya grävmaskinerna kommer att finnas i versioner med både hjul och larvband. C-serien har nya och starkare motorer som uppfyller de allra senaste utsläppskraven, Tier III. Avgasreningen klaras med Volvos egna system V-ACT, Volvo Advanced Combutions Technology. Enligt oberoende tester har Volvo CE:s nya motorer branschens lägsta bränsleförbrukning. C-serien har också utrustats med nya förarhytter som erbjuder både högre komfort och ökad säkerhet. 2007-01-10 För ytterligare information, vänligen kontakta Béatrice Cardon, +32 2 4825021 eller +32 477 553403 Volvo Construction Equipment är en av världens största tillverkare av anläggningsmaskiner. Produktutbudet består bla av hjullastare, grävmaskiner, ramstyrda dumprar och väghyvlar. Volvo Construction Equipment erbjuder även lösningar för finansiering och leasing samt service. Volvo Construction Equipment ingår i Volvokoncernen, en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner, drivsystem för marina och industriella applikationer samt komponenter och tjänster för flygplan och flygmotorer. Volvokoncernen tillhandahåller också kompletta finansiella tjänster. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=355216&fn=wkr0001.pdf