Digital Vision: Digital Vision justerar bedömningen av re...

Digital Vision justerar bedömningen av resultatet 2006 Stockholm, den 10 januari 2007 - Digital Vision AB (Stockholmsbörsen, Nordiska listan, Small Cap, Information Technology: DV) justerar bedömningen av resultatet 2006. Styrelsen för Digital Vision har beslutat att justera bedömningen av rörelseresultatet för helåret 2006. Styrelsens tidigare bedömning var att rörelseresultatet för helåret beräknades bli bättre än föregående år. Det är styrelsen nuvarande bedömning att rörelseresultatet för helåret beräknas bli sämre än föregående år. Förändringen i styrelsens bedömning är föranledd av att resultatet påverkats negativt av att färre system levererades under december än beräknat då flera order skrevs sent i månaden samt av följande händelser av engångskaraktär: · en tidigare större order som skulle ha levererats i december annullerades, · ett tilltänkt förvärv avbröts innan årsskiftet vilket medfört kostnader för rådgivare och jurister samt · en anpassning av organisationen, för att prioritera om verksamhetens resurser mot de uppgifter som i dagens situation bedöms viktigast för att snarast nå lönsamhet, har medfört omstruktureringskostnader Digital Vision erbjuder innovativa produkter för restaurering, förbättring, färgkorrigering av bilder samt system för överföring av bilder till digitala medier. Produkterna används globalt av ledande TV- och filmbolag samt av företag inom efterbearbetningsindustrin för bearbetning av TV-program samt spel- och reklamfilm. Företaget är, med sina Nucoda produkter, ledande inom digital bearbetning av bilder i 2K/4K. Digital Vision AB grundades 1988. Koncernen består i dag av det svenska moderbolaget samt två helägda dotterbolag, Digital Vision US i Los Angeles, USA och Digital Vision UK i London, England. Företaget upprätthåller sin globala närvaro genom ett starkt nätverk av kvalificerade distributörer. Digital Vision är noterat på Stockholmsbörsens Small Cap-lista. Äganderätten till alla ovan namngivna varumärken, oavsett om de är kända eller inte, tillhör deras respektive företag. För ytterligare information, vänligen kontakta: Lars Taflin, E-mail: lars.taflin@digitalvision.se, mobil: +46-733 678 213 Digital Vision AB (publ), Solna Strandväg 98, SE-171 54 Solna Hemsida: www.digitalvision.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=355149&fn=wkr0001.pdf